Skip to Content

یزدبانو/ مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد در نشست زنان فرهیخته استان

دختران دانش آموز به دنبال داروهای معنوی / دین در قالب زیبا برای نسل امروز ارائه شود


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: دختران دانش آموز به دنبال داروهای معنوی برای مشکلات روحی و روانی خود هستند و جمعیت زنان فرهیخته سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان اتاق فکر در این زمینه باید عمل کند.

به گزارش خبرنگار یزد بانو، حجت الاسلام سید محمد شریف کوهستانی ظهر یکشنبه در نشست مجمع زنان فرهیخته استان یزد که در نمازخانه این اداره کل برگزار شد با بیان این مطلب که نیمی از جمعیت ما زنان هستند و زنان را نمی توان دست کم گرفت اظهارداشت: اسلام مدیریت خانه را به زن داد و تأثیر گذاری زنان در خانه و خانواده مهم و محسوس است و مادران  پناهگاه همه فرزندان هستند.

وی با تأکید بر الگو گیری زنان از حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) برای مردان هم الگو هستند و قرآن صریحا در سوره تحریم  حضرت آسیه را که یکی از چهار زن بزرگ عالم به شمار می آید برای همه ایمان آورندگان اعم از زن و مرد به عنوان الگو معرفی می کند.

وی افزود: حضرت آسیه(س) در حالی که از همه امکانات دنیوی برخوردار بود ولی به خاطر دفاع از خداوند در برابر فرعون ایستاد و الگوی همه ایمان آورندگان شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد مطالعه کتاب اسلام و سیمای تمدن غرب اثرمرحوم لاری را به همگان توصیه کرد و افزود: ما باید گذشته اصیل خود را که مملو از وجود علما و دانشمندان برجسته علمی و فرهنگی  است برای نسل جوان برجسته کنیم و در این زمینه به دنبال اصالتهای اجتماعی، حکومتی و خانوادگی باشیم  زیرا ما دارای پیشینه قوی فرهنگی و علمی هستیم و برخی حکومت های طالم از جمله رژیم پهلوی اصالتهای گذشته از جمله مسأله حجاب زنان ایرانی را زیر پا گذاشتند.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی افزود: در گذشته و قبل از ورود اسلام به ایران زنان ایرانی دارای حجاب بوده اند و این موضوع در تاریخ و در جریان اسارت حضرت شهربانو که یک شاهزاده ایرانی بود ذکر شده است.

وی با بیان این مطلب که مردم ایران در بسیاری از امور مذهبی و ساخت بناها و برگزاری مراسم مذهبی پیشقدم هستند و درماه محرم و صفر میلیاردها تومان از سوی مردم هزینه می شود توصیه کرد: طرح هایی را ارائه کنید که جنبه مردمی بودن آن قوی تر است و تعامل می تواند کار را پیش ببرد و شرایط برای فعالیت ما بسیار است.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به برگزاری گفتمان های دینی در مدارس دخترانه گفت: دختران دانش آموز به دنبال داروهای معنوی برای مشکلات روحی و روانی خود هستند و مسؤولین فرهنگی باید بتوانند دین را در قالبهای قشنگ ارائه کنند و جمعیت زنان فرهیخته سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان اتاق فکر در این زمینه باید عمل کند.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی با ابراز تأسف از اینکه دنیا هر چه به سمت وسوی پیشرفت و تکنولوژی و رشد اقتصادی پیش می رود از ابعاد معنوی و انسانی دور می شود اظهار داشت: گسترش  ارتباطات در میان کشورهای دنیا ناگزیر و طبیعی است و هر اتفاقی در دنیا کمتر از یک دقیقه منتشر می شود و گرچه بسیاری از کشورها متأثر از نگاه غربی هستند تأثیرات آن را می بینیم واین وظیفه ما را سنگین تر می کند.

وی با اشاره به منابع غنی در اسلام گفت: در میان فرق اسلامی، مکتب تشیع از منابع قوی برخوردار است و پاسخگوی نیازهای بشری است.

وی تصریح کرد: شما هر شبهه ای را در دنیا بیابید مذهب تشیع پاسخ آن را بر اساس منابعی که در اختیار دارد می دهد.

حجت اسلام حسینی کوهستانی منابع مکتب تشیع را شامل "قرآن"، " احادیث و روایات و سیره و سنت پیامبر(ص)" و " وجود ائمه اطهار علیهم السلام" برشمرد.

وی افزود: تا کنون دشمنان اسلام به دنبال اختلاف شیعه و سنی بودند در حالی که قریب به اتفاق اهل سنت با آن مخالفند ولی اکنون دشمنان  با طرح توطئه جدید به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعیان کشورهای مختلف از جمله افغانستان، ایران، لبنان، بحرین و... هستند.

وی گفت: سلفی ها و وهابی ها هر کسی را که با افکار آنان مخالف باشند کافر می دانند و تکفیر می کنند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری