Skip to Content

گزارش یزدبانو/ رئیس فرهنگ سرای مهدویت قم:

دعا کردن تنها نشانه منتظر واقعی نیست / "بصیرت" مصداق انتظار


رئیس فرهنگ سرای مهدویت قم در همایش تخصصی مهدویت " بصیرت " را یکی از نشانه های صحیح انتظار دانست و گفت: در جامعه اسلامی با برداشت انحرافی از موضوع انتظار دعا در تعجیل فرج را تنها نشانه انتظار می دانند در حالی که انتظار در عمل یعنی فعالیت و کوشش برای امام زمان(عج) است .

به گزارش خبرنگار یزدبانو، حجت الاسلام نایینی روز گذشته در همایش تخصصی مهدویت که با حضور پرشو خواهران و برادران عضو حلقه های شجره طیبه صالحین یزد در تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد برگزار شد اظهار داشت: فرهنگ امامت و ولایت جایگاه خاصی دارد و در طول تاریخ بر سر اعتقاد به ولایت مسائل زیادی رخ داده است.

دکتر نایینی یکی از بهترین اعمال در زمان غیبت امام زمان(عج) انتظار فرج است ولی متأسفانه در جامعه اسلامی با برداشت انحرافی از موضوع انتظار، دعای عهد، فرج و دعا برای سلامتی امام زمان (عج) را نشانه انتظار می دانند.

وی پیدا کردن " بصیرت " را یکی از نشانه های صحیح انتظار دانست و افزود : انتظار در عمل یعنی فعالیت و کوشش برای امام زمان(عج) است و در کنار آن یکی از وظایف ما دعا برای تعجیل در فرج است.

رئیس فرهنگ سرای مهدویت قم در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر این مطلب که منتظر واقعی کسی است که در تمام زمینه های فردی واجتماعی منتظر واقعی باشد؛ اولین آسیب موضوع مهدویت و انتظار را " برداشت انحرافی از انتظار" عنوان کرد و افزود: ترسیم چهره ی خشن و یا خیلی رئوف از امام زمان(عج) نیز به عنوان آسیب دوم محسوب می شود.

حجت الاسلام  نایینی آفت سوم مباحث مهدویت و انتظار را "تعیین وقت برای ظهور امام زمان(عج) " دانست و افزود:  این آسیب جزء آفت هایی است که اصل مهدویت را تحت تأثیر قرار داده است و ما باید هرلحظه و هرروز آماده ظهور باشیم.

وی افزود: هیچ مبحثی در دین مبین اسلام به اندازه بحث امامت و ولایت سفارش نشده است و امامت و ولایت همانند خورشید حیات بخشی است که زندگی ما شیعیان را تجسم می بخشد.

رئیس فرهنگ سرای مهدویت قم با بیان این مطلب که پیامبر و حضرت زهرا (س) با بزرگی از امام عصر ما صحبت کرده اند گفت: این درخت تنومند معارف مهدویت در معرض آفت ها و آسیب های فراوانی قرار دارد.

حجت الاسلام دکتر نایینی افزود: انقلاب ما نقطه شروع انقلاب حضرت مهدی (عج) است و انقلاب جهانی مهدی (عج) برکات بزرگی دارد که انقلاب اسلامی ایران گوشه ای از آن است .

وی به روش های تخریب دشمنان اسلام و تشیع نسبت به امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت:گرچه دشمن از راه انکار وجود امام عصر و از راه تحریف وجود امام وارد می شود ولی راه به جایی نمی برد.

این استاد حوزه با تصریح بر اینکه درخت تنومند معرفت مهدویت باید آفت زدایی و آسیب شناسی شود اظهار داشت:ما باید مهدویت را درست بشناسیم و مهدویت اصیل در زندگی ما تأثیر گذار باشد و علائم ظهور در موقعیت خودش اتفاق می افتد و ما باید زمینه ظهور را فراهم کنیم.

نایینی یکی از زمینه های ظهور را پذیرش مردم برای عدالت او در دنیا ذکر کرد و افزود: ظهور پدیده ای است که باید به سمت آن حرکت کنیم.

   




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری