Skip to Content


دفاع از حقوق زنان نباید بهانه‌ای برای استثمار آنها باشد


عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: همواره حقوق زنان در جوامع تضییع می‌شود اما نباید اجازه داد دفاع از حقوق زنان بهانه‌ای برای استثمار آنها باشد.

یزد بانو;شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، گفت: ما از دولت یازدهم در حوزه زنان و خانواده انتظارات و توقعاتی داشتیم که در مسیر ارتقای جایگاه زنان گام بردارند ولی هم اکنون روندی که در حال شکل‌گیری است برخلاف انتظارات و توقعات ما است.

وی ادامه داد: همواره حقوق زنان در جوامع مختلف و با بهانه‌های مختلف تضییع می‌شود گاهی تحت عنوان مخالفت با فعالیت اجتماعی آنان و در برخی موارد نیز به نام دفاع از حقوق زنان استثمار می‌شوند که هر دوی این اتفاقات ناخوشایند است و نباید اجازه دهیم به نام دفاع از حقوق زنان آنها استثمار شوند.

میرگلوبیات با انتقاد از روند حرکت دولت در حوزه زنان گفت: یکی از اتفاقاتی که امسال رخ داد و با انتقادات زیادی نیز مواجه شد بخشنامه‌ای بود که از طرف دولت برای کوچک‌سازی و چابک‌سازی ادارات به دستگاه‌ها ابلاغ شد که متأسفانه بر اساس این بخشنامه پست مشاور امور بانوان از دستگاه‌ها باید حذف شود.

وی تصریح کرد: مشاوران امور بانوان در هر دستگاهی به عنوان نماینده کارکنان زن در یک دستگاه و حتی به عنوان نماینده‌ای از زنان جامعه هستند که می‌توانند در احقاق حقوق آنها گام‌های خوبی بردارند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تأکید ما بر حفظ و ارتقای این جایگاه است و از معاون امور بانوان رئیس جمهور نیز انتظار داریم در این مسیر حرکت کند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری