Skip to Content

گزارش نماز جمعه/آیت الله ناصری

دنیا گرفتار صهیونیست/ تیر و ترکش دشمن با ماهواره/ اسرائیل رسانه ها و منابع مالی دنیا را در دست دارد


نماینده ولی فقیه در استان یزد در خطبه های نماز جمعه بیان کرد: اسرائیل به دنبال فساد در کشورها دو منبع بزرگ رسانه ها و منابع مالی دنیا را از آن خود کرده و در دست گرفته اند.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، مقارن با ظهر امروز نماز جمعه شهر یزد با حضور هزاران نفر از مردم دارالعباده بزد در مسجد ملا اسماعیل محل برگزاری دائمی نماز جمعه به امامت آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه دوم با یاداوری جنایات دشمنان اسلام در کشورهای اسلامی از جمله غزه، سوریه و عراق، همگان را به صبر و مقاومت در برابر این جنایات فراخواند و افزود: باید بتوانیم  حق خودمان را از آنان بگیریم و منتظر دشمن نباشیم زیرا هیچ امیدی از نظر اقتصادی، مالی و نظامی  نسبت به دشمن و حتی از کشورهای مسلمان نیست.
آیت الله ناصری تصریح کرد: باید در مسیر حرکت مقابل دشمن به خدا اعتماد و توکل کرد و با دوری از حزب بازی، به دنبال حفظ وحدت و یکپارچگی نیز بود.
وی مردم و مسؤولین جمهوری اسلامی ایران را نیز به مراقبت در مقابل دشمنان توصیه کرد و افزود: حضرت علی (ع) فرمدند« اگر شما بخوابید دشمن بیدار است» .
امام جمعه یزد افزود: باید مواظب مرزهای خود باشیم و دشمن به دنبال فرصت طلبی است و از سهل انگاری ها سوء استفاده می کند و مسؤولان باید مراقب باشند تا دشمن به وحدت و صیانت ما ضربه نزند.


*مسؤولین در بالابردن معنویت جامعه مسؤولند
آیت الله ناصری تصریح کرد: مسؤولین در مقابل جامعه و بالا بردن معنویت و خدا محوری نسبت به مردم مسؤول هستند و در این دنیا و در آن دنیا مردم یقه آنان را خواهند گرفت و کوچکترین کوتاهی نباید داشته باشند.
وی در بخش دیگری از خطبه های دوم نماز جمعه اظهار داشت: در دنیای امروز از سلاطین و مفتیان وکسانی که باید طرفدار اسلام باشند و به اسلام ارزش بدهند با ندانم کاری و افراط و تفریط و اینکه دچار فحشا و منکرات شدند به توطئه های استکبار و اسرائیل کمک می کنند.


*اسرائیل به دنبال فساد در دنیاست
امام جمعه یزد افزود: این افراد به اسم اسلام چهره بدی از اسلام در ذهن مردم دنیا نشان می دهند و همچنین توطئه های استکبار و اسرائیل که دنبال فساد در دنیا بوده و هستند دو تا منبع بزرگ رسانه ها و منابع مالی دنیا را از آن خود کرده اند و در رسانه ها هر چه بدی هست شایع می کنند.
ناصری تصریح کرد: اسرائیل و دشمنان اسلام می خواهند توجه به خدا و وحدت بین آنها نباشد و کشورهای مسلمان  گرفتار فحشا و دعوا باشند و از اینکه با هم دعوا کنند و یکدیگر را بکشند لذت می برند .


*تمام دنیا گرفتار صهیونیسم است
وی با ابراز تأسف از اینکه تمام دنیا از جمله اسرائیل و آمریکا هم گرفتار صهیونیست ها هستند گفت: هدف آنان در حمله اخیر به باریکه غزه گرچه یک خلع سلاح بوده است بلکه نسل کشی هم بوده است که دیدند مسلمانان زاد و ولد دارند ولی اسرائبل زاد وولد ندارد و همه دارند به دیگر کشورها مهاجرت می کنند.


*انسانیت در دنیا زیر سؤبال رفته است
امام جمعه یزد با بیان این مطلب که انسانیت در دنیا زیر سؤال رفته است تصریح کرد: همه امکانات دنیا به اسرائیل داده می شود که از خودش دفاع کند ولی فلسطینیان از نظر آنان نباید از خودشان دفاع کنند .

سوریه و عراق را دچار افراط و تفریط کرده اند که به صورت وحشیانه مردم را بکشند و همیشه در طول تاریخ حرف از اتحاد شیعه و سنی بوده است و امام زاحل در سال 42 به دنبال وحدت بین شیعه و سنی بوده است.

خطبه اول

تیر وترکش های دشمن به سوی فکر وروح جوان ما از طریق ماهواره است

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خطبه اول نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، با توصیه به صبر در مقابل معصیت و صبر در مقابل وسوسه های شیطان  تصریح کرد: اگر ما ازاین صبردر وجود خودمان کمک بگیریم می توانیم از معصیت دوری کنیم.

آیت الله ناصری خطاب به جوانان توصیه کرد: عزیزان وجوانان ما، دختران وپسران ما،این صبری که باید تقویت کنیم صبر در مقابل گناه است زیرا تیر وترکش های دشمن به سوی فکر وروح جوان ما از طریق ماهواره است.

وی به مردم نیز سفارش کرد: ما باید عزیزانمان  نصیحت کنیم که نگاه به نامحرم و....انسان را آتل وباطل وروح انسان را تاریک می کند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: باید عزیزان ما خدا را ناظر بدانند وباید مراقب خود باشند ودین وعاقبت شان را خراب نکنند و صبر در مقابل معصیت و شیطان مقدمه ای برای قرب به خدا می شود.

ناصری در بخش دیگری از خطبه اول عنوان کرد: انسان باید در زندگی دنیا هدف والاتری انتخاب کند و برنامه ای که برای خلقت انسان ها در نظر گرفته شده است همه مقدمه ای برای یک هدف بزرگ تر یعنی رسیدن به مقام کمال انسانی وقرب به خداوند است.

وی در وصف خداوند گفت: خداوند خودش ازلی وابدی است وهمیشگی است و او کمال همه خوبی ها وزیبایی هاست و ماباید تلاش کنیم تا به قرب خدا برسیم.

وی افزود: ما اگراززندگی دنیا بهره بگیریم وخود را در مسیر کمال قرار دهیم ،این کار نتیجه اش رسیدن به هدفی است که خدا برایمان تعیین کرده است که باید به آنچه فرموده جامه عمل بپوشانیم.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری