Skip to Content

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد:

دو انتخاب مهم و حساس؛پیش روی هر فرد ایرانی/مردم در انتخاب افراد اصلح به مبانی گفتمان امام راحل، مقام معظم رهبری و قانون اساسی توجه کنند


کارشناس مسائل سیاسی در استان یزد به مردم توصیه کرد برای انتخاب افراد اصلح به مبانی گفتمان امام راحل، مقام معظم رهبری و قانون اساسی توجه کنند.

به گزارش یزدبانو، کارشناس مسائل سیاسی استان یزد در مصاحبه با  یزدرسا؛ سهل الممکن بودن ثبت‌نام در انتخابات را از یکسو نشان از قدرت نظام و از سوی دیگر نشان از ضعف آن دانست و اظهار داشت: حضور تعداد بالای نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری ازاین‌جهت نشان از قدرت نظام است که شرایط ثبت‌نام برای همه اقشار جامعه فراهم بوده و همگی می‌توانند دریکی از مهم‌ترین انتخابات کشور به‌راحتی و با تنها با ارائه کارت ملی و شناسنامه ثبت‌نام کنند.

دکترغفوری افزود: اما از سوی دیگر این روش ثبت‌نام برای انتخابات دومین شخصیت نظام ورییس قوه مجریه روش مناسبی نیست و ازاین‌جهت نقطه‌ضعف نظام به‌حساب می‌آید چراکه بر اساس قانون رئیس‌جمهور باید از رجل سیاسی مذهبی بوده و از تخصص و دانش کافی برای اداره کشور بهره‌مند باشد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد در ادامه خاطرنشان کرد: در همه دنیا پارامترهایی برای ثبت‌نام داوطلبین شرکت در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد و در آن حداقل و حداکثر سن و میزان تحصیلات فرد کاندیدا مشخص‌شده و حتی در برخی کشورها داوطلبین برای ثبت‌نام در این عرصه باید مبالغی را به خزانه دولت واریز کنند که تنها در صورت کسب آرا به آنان بازگردانده می‌شود.

غفوری بابیان این مطلب که در انتخابات پیش رو هر فرد ایرانی دو انتخاب مهم و حساس را پیش روی خود دارد گفت: ملت ایران در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه باید یک رئیس‌جمهور شجاع، انقلابی، فعال و پویا را انتخاب کنند و از سوی دیگر افرادی متدین، متخصص و کارآمد را برای مدیریت شهرها و روستاها برگزینند.

وی در خصوص ویژگی‌های افراد اصلح هم اظهار داشت: همان‌گونه که اشاره کردم بر اساس قانون اساسی یکی از ویژگی‌های رئیس‌جمهور این است که از رجل سیاسی-مذهبی یعنی ایرانی‌الاصل،‌ تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن نیت وامانت و تقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشد چراکه رئیس‌جمهور هم باید مبانی دین اسلام را در جامعه پیاده کند و هم باید از سازوکارهای قانونی موجود در کشور برای سازندگی و رفع مشکلات بهره جوید.

این کارشناس مسائل سیاسی شجاعت در برابر استکبار را از دیگر ویژگی‌های مهم یک رئیس‌جمهور دانست و ابراز کرد: شخصیتی که پس از رهبر جامعه دومین نفر در کشور به‌حساب می‌آید باید از تهدیدها، فشارها و روش‌هایی که مستکبران عالم در دیگر کشورها برای اعمال‌نفوذ به کار می‌بندد نهراسد و در برابر زورگویی‌های آن‌ها ایستادگی کند.

غفوری در پایان به مردم توصیه کرد برای انتخاب افراد اصلح به مبانی گفتمان امام راحل، مقام معظم رهبری و قانون اساسی توجه کنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد دولت دوازدهم دولتی شجاع، انقلابی بوده و به فکر مردم و حل مشکلات آن‌ها باشد.

انتهای پیام/ح




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری