Skip to Content


دیدگاه ارزشمند کاندیداهای ارزشی به مسئله زن و خانواده/ نامزدها دیدگاه خود را درباره سبک زندگی روشن کنند


مقام معظم رهبری حدود ۳۰ بند در رابطه با سبک زندگی مطرح کرده اند که متاسفانه نمره مسئولان امروزی کشور ما در رابطه با عمل کردن به این بندها منفی است.

به گزارش یزدبانو به نقل از آرمان زنان محمود معلمیبا اشاره به مناظره تلویزیونی روز گذشته نامزدهای  دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان در رابطه با جایگاه زنان و خانواده در این دوره از مناظره ها، اظهار کرد: به نظر می رسد کاندیداهای ارزشی جایگاه ارزشمندی برای زنان قائل باشند و دیدگاه آن ها نسبت به موضوع زن و خانواده همان دیدگاهی باشد که اسلام و انقلاب اسلامی نسبت به زن دارند.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرموده اند همانطور که قرآن انسان ساز است زن هم انسان ساز است که این دیدگاه کاندیداهای ارزشی نیز هست اما دیدگاه مقابل این کاندیداها مقداری شعاری بود و باید گفت که این دیدگاه شخصیت دهی به زن نیست مثلا جریان اصلاح طلب افتخار می کند که فرماندار زن داشته اند در حالی که دادن مسئولیت های فرهنگی، آموزشی، تربیتی برای خانم ها شخصیت دهی به آن ها است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مناظره دیروز مرا به یاد زمان آقای کرباسچی که شهردار تهران بودند انداخت؛ در آن زمان خانمی به عنوان شهردار یکی از مناطق تهران معرفی شد و آقایان به این موضوع افتخار کردند در حالی که شهرداری جای بیل، کلنگ، درگیری و زد و خورد است و شهردار شدن یک خانم نمی تواند افتخاری برای زنان به ارمغان آورد بلکه افتخار زنان این است که در کارهای فرهنگی، سیاسی و … که با روحیه آن ها سازگار است به آن ها جایگاه دهیم.

* دیدگاه های نامزدها پیرامون مسئله زنان و خانواده بیشتر شعاری بود

وی با بیان اینکه دیدگاه های نامزدها پیرامون مسئله زنان و خانواده در مناظره روز گذشته بیشتر شعاری بود، اذعان کرد: معتقدم اگر در مناظره روز گذشته بحث زنان و خانواده به درازا کشیده می شد مشکلاتی را به وجود می آورد و سوءتفاهم هایی ایجاد می شد.

معلمی تاکید کرد: به نظر می رسد کاندیداهای ارزشی بهتر است در جلسات آینده مناظره صحبت های خود و دیدگاه های خود پیرامون این موضوع را با توجه به دیدگاه اسلام نسبت به زن و ارزشمندی او بیان کنند.

* نمره منفی مسئولان امروزی از سبک زندگی ایرانی اسلامی

وی با اشاره به دیدگاه های نامزدها در رابطه با سبک زندگی بیان کرد: مقام معظم رهبری حدود ۳۰ بند در رابطه با سبک زندگی مطرح کرده اند که متاسفانه نمره مسئولان امروزی کشور ما در رابطه با عمل کردن به این بندها منفی است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: متاسفانه در هیچیک از امور نظیر آپارتمان سازی، لباس پوشیدن، نحوه صحبت کردن، خوراک و … ما سبک زندگی اسلامی رعایت نمی شود و مردم ما به سمت سبک زندگی غربی پیش رفته و از سبک زندگی ایرانی اسلامی فاصله می گیرند که لازم است نامزدها در این زمینه دیدگاه های خود را برای مردم روشن کنند.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری