Skip to Content

ورود افراد کم حوصله ممنوع!

راهکارهای بانشاط زندگی کردن


برای اینکه دچار روزمرگی نشوید و انگیزه کافی برای زندگی داشته باشید، در این مطلب با مواردی آشنا می شوید که از حالت های افسردگی موقت جلوگیری می‌کند.

به گزارش یزدبانو، به نقل از طنین یاس، برای اینکه دچار روزمرگی نشوید و انگیزه کافی برای زندگی داشته باشید، در این مطلب با مواردی آشنا می شوید که از حالت های افسردگی موقت جلوگیری می‌کند.

ایده های بزرگ داشته باشید؛

یادتان باشد مهمترین نکته این است که هدفی را مشخص و برای رسیدن به آن تلاش کنید اما فراموش نکنید سنگ بزرگ علامت نزدن است، وقتی صحبت تغییرات می شود، بیشتر ما فکر می کنیم باید حتما یک تغییر بزرگ و عجیب ایجاد کنیم در حالی که این طرز فکر اشتباه است، با این طرز فکر خیلی زود انگیزه تان را از دست می دهید بهترین کار این است که اهداف بزرگتان را به هدفهای کوچکی تقسیم کنید که قابل اجرا باشند.

یک دوست همراه پیدا کنید؛

تغییر گاهی همراه ترس است، چون کار سختی به نظر می رسد در چنین شرایطی یک دوست خوب نعمت بزرگی است، کسی که به شما کمک کند، ناامید نمی شوید و به مسیرتان همچنان ادامه دهید، برای ایجاد تغییرات مثبت حفظ انگیزه مهمترین کار است، پس شخصی را لازم دارید که سرشار از انرژی مثبت باشد و با حرف های امیدوار کننده و مثبت دلسردی را از  زندگی‌تان بیرون کند.

آینده را مجسم کنید؛

فقط به آینده فکر نکنید، زمان حال را دریابید و خوشی های لحظه های فعلی را فدای رویاهای آینده نکنید، بهترین کار این است که اهدافتان را روی کاغذ بنویسید و به طور دقیق مشخص کنید که در زندگی چه می خواهید، چه احساسی دارید و بعد از اینکه به هدفتان رسیدید زندگی تان چه تغییری می کند، هر نکته ای که به ذهنتان می رسد روی برجسب های کوچکی بنویسید و جایی جلوی چشمتان قرار دهید حتی می توانید تصویری از آینده دلخواهتان را ترسیم کنید.

در این صورت هر روز به یاد می آورید از زندگی چه می خواهید و قرار است به چه جایی برسید، وقتی تصویر خوبی از زندگی آینده تان داشته باشید و این تصویر را مداوم مجسم کنید به احتمال زیاد راحت تر به آن می رسید.

موسیقی گوش کنید؛

صبح که از خواب بیدار می شوید به موسیقی انرژی بخش گوش دهید و به کمک موسقیی تمرکز و روحیه تان تقویت می شود و در نتیجه راه حل های مفید زودتر به ذهنتان می رسند، موسیقی می تواند دنیای یک نواخت و کسل کننده شما را رنگی کند و شما را به تحرک وا دارد.

مکمل های ویتامین D بخورید؛

این روزها درصد زیادی از مردم با کمبود ویتامین D روبه رو هستند کمبود این ویتامین با علائمی مانند افسردگی، خستگی، ضعیف سیستم ایمنی، چاقی، کمردرد یا رزش مو همراه می شود؛ اگر در این نشانه ها در شما هم دیده می شود و در رژیم غذایی‌تان منابع ویتامین D کافی وجود ندارد و در معرض نور خورشید هم نیستید به مکمل ها فکر کنید، با این وجود قبل از مصرف مکمل ها توصیه می شود نظر پزشک را هم جویا شوید.

با خودتان قرار بگذارید؛

هدف گزاری به تنهایی کافی نیست باید به قول و قراری که با خودتان می گذارید، پایبند باشید، گاهی بعد از پنج تا شش روز، اهدافی که با جدیت آن ها را با جدیت روی کاغذ نوشته بودید فراموش می شود، بنابراین برای خودتان جایزه های کوچکی تعریف کنید وقتی اهداف بزرگ به اهداف کوچکتری تقسیم می شوند دست یابی به آنها ساده تر می شوند و می توانید آنها را زودتر به دست بیاورید و برای رسیدن به اهداف بعدی آماده شوید این جایزه می تواند یک ولخرجی کوچک برای خودتان باشد تا به این بهانه خوشحال و با انگیزه به حرکتتان ادامه دهید.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری