Skip to Content

معاون فرهنگی و امور جوانان استان یزد تشریح کرد

راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در یزد


معاون فرهنگی و امور جوانان استان یزد گفت: در 8 ماهه سال جاری 6744 واقعه ازدواج و 935 واقعه طلاق در این استان ثبت شده است.

به گزارش یزدبانو، طوبی مازارزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: در 8 ماهه سال جاری میانگین سنی ازدواج پسران یزدی 27.7 و دختران یزدی 22.9 و سن طلاق مردان این استان 34.9 و زنان 30.1 بوده است. نسبت ازدواج استان یزد به کل کشور 1.23 و طلاق 0.8 است.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی به منظور راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج استان یزد گفت: 4 جلسه تا کنون در این زمینه برگزار کرده‌ایم تا به ترکیب اعضای مجمع دست یابیم و قرار است در جلسه بعدی اعضای مجمع خیرین ازدواج قطعی شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان یزد با بیان اینکه مجمع خیرین ازدواج با هدف ترویج ازدواج بین جوانان استان یزد به ویژه ازدواج آسان تشکیل خواهد شد، اظهارکرد: قصد داریم دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ازدواج را در دستگاه‌های اجرایی همسو کنیم و از ظرفیت‌های خیرین نه تنها در زمینه تامین جهیزیه بلکه ارایه مشاوره پیش و پس از ازدواج بهره ببریم.

مازارزاده در پایان گفت: مسئولان می‌توانند با شخصیت حقیقی خود در مجمع عضو شوند و تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های خیرین مسکن ساز و مدرسه ساز نیز بهره بگیریم. همچنین قصد داریم زمینه ارایه مشاوره حقوقی را به زوجین جوان در صورت نیاز آنان فراهم کنیم.

انتهای پیام




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری