Skip to Content


رعایت حجاب در المپیک کار سختی نبود


اعتقادم به ارزشمندبودن حجاب و احترام جهانیان به عقیده ورزشکاران با هر دین و آیینی، باعث شد که رعایت حجاب در المپیک با وجودی که بعضی مواقع دست‌‌ و پا گیر بوده، ولی برایم سخت نباشد.

به گزارش پایگاه خبری یزدبانو؛ مبینا فلاح متولد مرداد ۱۳۷۸ شهرستان بافق‌، دانشجوی ارشد رشته مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، عضو تیم ملی تیراندازی با کمان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تنها نماینده تیروکمان ایران که رتبه بیست و هشتم این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

فلاح با اشاره به رویکرد مهم بازی‌های المپیک برای هر ورزشکاری و سختی‌های رسیدن به این جایگاه با تلاش مضاعف، داشتن تمرینات زیاد را برای این موفقیت مؤثر دانست.

وی در مورد ارزیابی آمادگی روحی روانی از حریفان گفت: ورزشکاران کشورهایی مثل فرانسه، چین، کره و اندونزی به دلیل ایجاد فضای کاملاً مانند المپیک، با ذهنی باز و آماده‌تر وارد مسابقات شده بودند، اما در کنار ورزشکاران ما تیم روان‌شناس برای مدیریت روانی هم نبود.

تنها نماینده تیروکمان ایران در این المپیک، نتیجه قابل‌قبولی را برای تلاش‌های خود باوجوداینکه در حال حاضر تیراندازی با کمان ایران در جهان حرفی برای گفتن ندارد متصور شد، و آن را روزنه امیدی برای مراحل بالاتر و موفقیت بیشتر در المپیک بعدی دانست.

فلاح با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال و درآمدزایی برای قهرمانان ورزشی گفت: اطلاع کافی در مورد اشتغال در دستگاه‌های دولتی افرادی که در مسابقات المپیک حضور دارند و مدالی کسب نکرده‌اند، ندارم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، در مورد اهمیت و ارج‌نهادن به حضور زنان ورزشکار باحجاب در میدان‌های بین‌المللی ورزش، ادامه داد:

اعتقادم به ارزشمندبودن حجاب و احترام جهانیان به عقیده ورزشکاران با هر دین و آیینی، باعث شد که رعایت حجاب در المپیک با وجودی که بعضی مواقع دست‌وپاگیر بوده، ولی برایم سخت نباشد.

رتبه بیست و هشتم رقابت‌های تیروکمان المپیک، تحمل سختی‌های این رشته را با دارابودن هدف و نه جنبه تفریحی، به افراد علاقه‌مند به این رشته توصیه نمود.

فلاح در مورد چگونگی به‌دست‌آوردن سهمیه مسابقات المپیک با وجود تحصیل هم‌زمان در مقطع ارشد، افزود: با ارسال مجوزی از وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در مسابقات المپیک، بدون حضور در کلاس‌ها و با وجود سختی‌های خودش تنها در امتحانات پایان ترم شرکت نموده و فرصتی برای حضورم در المپیک به وجود آمد. توصیه‌ام به استادان و مسئولان دانشگاه در مورد همکاری بیشتر با ملی‌پوشان درگیر مسابقات جهانی و المپیک است.

عضو تیم ملی تیروکمان ایران در المپیک، آرزوی خود را استفاده از بورسیه دانشگاه آزاد اسلامی یزد برای مقطع دکتری، به‌عنوان تنها کاری که این دانشگاه می‌تواند برای افراد موفق شده در المپیک انجام دهد، بیان کرد.

آنا




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری