Skip to Content

یادداشت یزدبانو

روز قدس جام جهانی نیست


این روزها باید تمام گوش وچشم باشی تا حرفها ودردها را با جانت بچشی وحرف این روزها حرف غزه است ولی یادت باشد نکند به روزمرگی عادت کنیم. فلسطین جام جهانی نیست که زمانی حرفش داغ شود وهمه درباره اش چیزی بگوییم ودوباره عادی شده ، در روزمرگی ها گم شود.

به گزارش یزدبانو، یکی از خبرنگاران شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس یادداشتی را به سایت ارسال کرده است:

بازهم روز قدس انتظارمان رامی کشید ولی این بارغاصبانش به آستانه اضمحلال ونابودی نزدیک شده اند وگویا جهان صدای الیس الصبح بقریب قرآن را گویا ترمی شنود.

 

خدا را شکرکه سکوت نکردیم و باهم دردرد شریک شدیم وزیر تابش آفتاب چهره هامان سوخت وجگرهامان تفتید ولی در سایه بی دردی نیارمیدیم ونفرین مظلوم به جان نخریدیم.

خدا را  شکرکه نه ظالمیم ونه تن به ظلم ظالم سپرده ا یم واگر مظلوم هم می شویم پس ازسینه سپر کردن برابرستم هست؛ مگرحسین (ع) مظلوم نگشت؟ اگراستخوانهای عزیززهرا زیر سم اسبها خرد شد ودل کودکانش لرزید پس ازهیهات منا الذله بود؛ این قصه را زنان ومردان داغدیده فلسطین وغزه خوب می فهمند که گرچه داغ عزیز دیده آنهم به ظلم، پیش چشم جگرسوزاست ولی این بهای استقامت است وقتی نخواهی به دشمن باج بدهی ودر میان ضجه می گویند حسبناالله ونعم الوکیل!

این روزها باید تمام گوش وچشم باشی تا حرفها ودردها را با جانت بچشی وحرف این روزها حرف غزه است ولی یادت باشد نکند به روزمرگی عادت کنیم. فلسطین جام جهانی نیست که زمانی حرفش داغ شود وهمه درباره اش چیزی بگوییم ودوباره عادی شده ، در روزمرگی ها گم شود.

می دانی خون آدمها که شوخی نیست درست است برای اسرائیل خون ریختن وکودک کشی عادی است ولی برای ما فاجعه است نه خون ریزی که با یک سیلی ظالمانه قرنها دنیای ظلم را به استیضاح کشیده ایم وبرایش آنقدر روضه خواندیم وبه خاطرش آخر به میدان رفتیم وهنوزهم می سوزیم !

اما تاریخ وهویت وعزت ملتها ازخونشان هم مهمتراست. با مشت آهنین ملتی را ازحق حیات ساقط کردن جسارتی می خواهد وقیحانه وشاید تکیه گاهی که خیالش از این همه وقاحت وبی شرمی آسوده باشد .

آری نه تنها سکوت جوامع جهانی وسازمان به اصطلاح حقوق بشرکه دستهای تا مرفق در خون فرورفته برخی سران دولت های عربی که حلقوم این اژدهای خونخوار را از خون سیراب می سازند با پول هایی که به قیمت برادر کشی از حامیان اسرائیل به عنوان حق سکوت گرفته اند والبته آنانی که بدشان نمی آید به قیمت نابودی مکتب تشیع خون برادرخود راهم بریزند!

یادمان نرود که ما به دنبال آزادی قدسیم وگریه فقط یادآوری زخم است زخمی که باید مرهم گیرد ونباید باقی بماند؛ غزه زخمی دیگر از تن پاره اسلام است . این زخم کاری می شود وناچار ما را می سوزاند ولی باید آنقدرسوخت تا به مسکن قانع نشد .مسکن ما را غافل می کند.

غده سرطانی اسرائیل باید برای همیشه از تن زخمی اسلام جدا شود وبه امید خدا خواهد شد با مقاومت مسلحانه مردم فلسطین وحمایت های جهانی وتحریم اسرائیل.

***

چقدرجمعیت از زن وکودک ودختران نوجوان وجوان به داخل مصلی نمازمی رفتند وباز گوش شده بودی تا حرفها را به جان بسپاری مادری که برای علی آقای 10 ماهه درآغوشش قصه صبرمی خواند: "یک کمی دیگر صبرکن علی آقا جان مامان الان میریم تو" وتو به یاد کودکان غزه در دل گریستی آیا اگرمحمد واسماعیل ها صبر می کردند دارو می رسید یا از نبود امکانات پیش چشم مادر وپدر می مردند وخدا را شکرکه ما وعلی کوچولوها امروز برای غزه صبر می کنیم تا لااقل مادران درماتمشان تنها نباشند ودلگرم به ملتی که تنش مثل تن فلسطین زخمی ظلم است.

امروز مادران شهرم برای طاقت بچه هایشان دردو جهاد برای غزه وروزه داری سنگ تمام گذاشتند سایه ها ی اندک بین همه تقسیم شد. مادری نوجوانش را کنار سایه ای که دیگری به او داد نشاند وبا چادر عصمتش او را خنک کرد تا بتواند تاب بیاورد ودردوجهادش نمره قبولی بیاورد. 

علی اصغرها آمدند تا اصغرهای پاره پاره غزه تنها نمانند. قاسم ها آمدند تا نوجوانان غزه احساس غربت نکنند. کودکان آمدند تا یاد همبازی هایشان اسماعیل ومحمد را زنده کنند. آنها که هنگام شادی وبازی کودکانه مثل غنچه با بمب ها ی اسرائییلی پرپر شدند ودختران شهرم آمدند تا سکینه ها ورقیه های غزه اینقدر اشک نریزند ونگویند ما تنها شدیم... 

این باردرچهره های زن ومرد و کودک وپیر وجوان شهر اشک ماتم را ازغصه بچه های غزه می بینی وآهی که از سینه مادران بلند می شد مثل ناله مادران غزه عرش را می لرزاند ودلهای تک تک ما را.

 

اخبار تولیدی یزدبانو در روز جهانی قدس:

 

گزارش مشروح/امروزبا فریاد مرگ بر اسرائیل
زنان یزدی سکوت حامیان اسرائیل را فریاد زدند/گهواره خالی، قنداقه خونین
گزارش/در پی حضور آگاهانه در روز قدس
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از راهپیمایان روز جهانی قدس تقدیر کرد
گزارش/آیت الله ناصری
جدیت در تربیت دینی فرزندان/ والدین ازدواج فرزندان را جدی بگیرند
گزارش تصویری
حضور آگاهانه زنان یزدی در راهپیمایی روز قدس در قاب تصاویر
گزارش/ استاندار یزد
انقلاب اسلامی پشتوانه مردم فلسطین است
گزارش/در سراسر استان یزد قرائت شد
قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس 93/ آزادی قدس راهبرد جمهوری اسلامی است
گزارش لحظه به لحظه یزدبانو از سراسر استان یزد
استان یزد در 60 نقطه علیه اسرائیل فریاد شد/ روستانشینان استان پیشتازشروع مراسم
گزارش/دقایقی قبل
زنان یزدی به دریای راهپیمایی روز جهانی قدس پیوستند
گزارش/عضو شورای مرکزی اتحادیه بین المللی امت واحدة
خط وربط خود را از رهبر بگیریم/فلسطین یکی از مقدسات شیعه
ختصاصی یزدبانو
اعمال شب و روز 27 ماه مبارک رمضان
یادداشت سردبیر
پیام کودکان یزدی به کودکان فلسطینی/دوست دوست دوست علی
گزارش/ امشب در آستانه روز قدس
پارک بزرگ شهر میزبان ایستگاه خیبربود/برپایی دو شب نمایشگاه روز قدس
گفتگو/ بانوی حوزوی
زنان و کودکان غزه نمی خندند/ روز قدس، اعلام انزجار از استکبار
یزدبانو/ جدیدترین شعر عالیه مهرابی تقدیم به مردم غزه
یک طبق بمب برای سحری آوردند
 

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری