Skip to Content

گفتگو/در جشنواره خوارزمی

رییس جمهور از مخترع یزدی تقدیر کرد


مدیر روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد گفت: دکتر روحانی از مخترع یزدی در جشنواره ملی خوارزمی تقدیر کرد.

حامد سلطانی در گفتگو با خبرنگار یزدبانو اظهار داشت: رئیس جمهور با حضور در مراسم تقدیر از 25 طرح داخلی و خارجی و ایرانیان مقیم خارج برگزیده بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خورازمی از برگزیدگان سه بخش این جشنواره تقدیر کرد.

سلطانی افزود: برگزیدگان طرح‌های داخلی در چهار حوزه پژوهشی بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، پژوهش‌های توسعه‌ای و برگزیده موفق در تولید ملی مورد تقدیر قرار گرفتند که رتبه سوم پژوهش‌های توسعه‌ای به طراحی وساخت خط کامل تولید نخ (BCF) تعلق گرفت و مخترع تحت حمایت بنیاد نخبگان استان یزد مهندس محمدعلی زارع طزرجانی ، جایزه این بخش را دریافت کرد.

وی تصریح کرد:طرح ارائه شده از سوی این نخبه یزدی الیاف پروپیلن سومین الیاف مورد استفاده قرار گرفته شده در صنعت نساجی بعداز پلی استر وپنبه می باشد که این الیاف که از طریق پلیمریزاسیون پروپیلن به صورت یک پلیمر خطی تهیه می شود که بعداز پیداشدن کاتالیست زیگلرناتا تولید شدند.

مدیر بنیاد نخبگان یزد افزود: خصوصیات پروپیلن باعث رشد سریع آن در دنیاشد و الیاف ونخ های نواری که دو کاربرد پلی پروپیلن راتشکیل می دهند نسبتا به آسانی به روش ذوب ریسی تهیه می شوند ودر روش جت هوای داغ که برای تولید نخ یکسره حجیم شده است الیاف بعد از تولید تحت عملیات کشش قرار گرفته وتغییر فرم می دهند

سلطانی تصریح کرد: بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با ارسال ۷۸۷ طرح به دبیرخانه جشنواره آغاز شد که از این تعداد ۵۶ طرح به بخش پایانی راه یافته و بیست و چهار طرح در ۱۷ گرایش و در ۴ بخش پژوهش‌های کاربردی، توسعه‌ای، بنیادی و بخش تولید ملی حائز رتبه‌های برتر شدند.

وی افزود: 16 نفر برگزیدگان جشنواره از پژوهشگران داخلی، ۵ برگزیده داخلی و ۳ نفر نیز پژوهشگران ایرانی مقیم خارج از کشور بودند که در این میان پروفسور سمیعی به عنوان برگزیده ویژه انتخاب شد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری