Skip to Content

گزارش مشروح/ نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه یزد:

زادگاه عالمان دینی با بدحجابی خدشه دارنشود/ سنگرهای علم و فرهنگ درانتظار طلاب پا به کار


نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه یزد گفت : همه ما باید نسبت به حفظ شأن دارالعباده به عنوان شهری که به دارا بودن بالاترین امنیت اخلاقی و زمینه های قوی مذهبی مشهور است اهتمام داشته باشیم .

به گزارش خبرنگاریزدبانو، آیت الله محمدرضا ناصری درخطبه های نمازجمعه این هفته شهریزد با اشاره به نزدیک شدن ایام فاطمیه با تسلیت شهادت این بانوی بزرگوارگفت : ایشان مادرهمه خوبی ها، سرچشمه تمام نیکی ها، دارای عظیم ترین ارزش و اصل همه حجج الهی هستند که خداوند هدف خلقت را به وسیله آنان انجام می دهد.ن

ناصری با اشاره به ورود مهمانان نوروزی درآستانه سال جدید به شهریزد خاطرنشان کرد : همه ما باید نسبت به حفظ شأن دارالعباده به عنوان شهری که مشهور به دارا بودن بالاترین امنیت اخلاقی  و زمینه های قوی مذهبی است اهتمام داشته باشیم .

وی با اشاره به اهمیت امورتربیتی تصریح کرد : ما برای مردم و جوانانمان احتیاج به تربیت واخلاق داریم زیرا این دو مقوله قلب و فکر را آماده دریافت نور الهی  و قرار گرفتن درمسیر هدایت و درنهایت رسیدن به هدف کمال الهی می کند.

خطیب نمازجمعه یزد اذعان کرد : اگرانسان به وسیله تربیت  و اخلاق الهی آماده دریافت نورهدایت نشود عقب گرد می کند؛ البته آنچه درتربیت انسان باید مورد توجه قرار بگیرد تربیت بر اساس فطرت الهی است زیرا اگرانسانها برخلاف فطرت الهی حرکت کنند نتیجه اش زائل شدن تربیت واخلاق  وافتادن در گمراهی است.

*آمادگی قبل نوجوان برای دریافت نور هدایت الهی

وی تربیت الهی را درنوجوانی ضروری  و مؤثر دانست  و تصریح کرد : درآغاز نوجوانی فرزندان آماده پذیرش تربیت الهی اند و این پرورش درآنان زنده می ماند زیرا درسایه برخوداری ازرشدعقلی؛ دروانفسای هجوم همه جانبه دشمنان مصونیت پیدا می کنند .

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه یزد با هشدارنسبت به تهاجم دشمن علیه تربیت واخلاق جوانان اظهار کرد : دشمنان دارند فرزندان ما را به سمت خود می کشانند به نحوی که اجازه فکر کردن به آنان نمی دهند و مجالی برای گوش سپردن به موعظه بزرگان ودستورات دینی برایشان نمی گذارند.

*تربیت واخلاق اسلامی سدی برابرتحمیل فرهنگ ضد دینی دشمن

وی افزود: دراین شرایط فراهم آوردن تربیت اسلامی برای جهان اسلام ضروری است تا با شکل گرفتن ریشه های الهی و زمینه های رشد عقلی دردوران کودکی و خصوصا زمان تحصیل؛ ازسرسری بالا آمدن آنان جلوگیری شود و دشمن ازطریق شبکه های ماهواره ای نتواند برنامه های ضد دینی اش را تحمیل کند.

ناصری افزایش آمارطلاق و کم شدن ازدواج و رواج برخی روابط ناصحیح را ازتأثیرات شبکه های ماهواره ای دشمن برشمرد و خاطرنشان کرد : باید فرزندان را نسبت به توطئه های دشن آگاه کرد تا دردام دشمنی دشمنان گرفتارنشوند و دراین باره مربیان و معلمان پیرامون برخورد آگاهانه با این مسائل و داشتن برنامه مشخص دراین زمینه مسؤلیت سنگینی دارند.

*همه مربیان و معلمان درمصون سازی فرزندان مسؤلند

وی با تقدیرازمدیران و معلمان برخی مدارس نسبت به امرتربیت دینی دانش آموزان تصربح کرد : با وجود این تلاش ها باید بگوییم هنوزکافی نیست و همه باید نسبت به این موضوع احساس مسؤلیت کنند وازخداوند برای ادامه  این مسیرتوفیق بخواهند .

ناصری با اشاره به زمان ثبت نام حوزه های علمیه خاطرنشان کرد : با توجه به نیازشهریزد به مبلغان دینی متعهد با تشدید توطئه های دشمن؛ همه موظفیم جوانان بااستعداد را نسبت به تحصیل درحوزه ها و فراگرفتن علوم دینی تشویق کنیم.

*سنگر اسلام و انقلاب تشنه طلاب مؤمن پا به کار است

 ناصری افزود : شهر ما چندین هزار طلبه  فاضل، درس خوان ، آماده و پا به کاربرای یاری اسلام وانقلاب می خواهد تا درسنگرهای علمی و فرهنگی درحوزه ، دانشگاه، مسجد و..درداخل وخارج به هدایت انسانها و رفع شبهات جوانان اقدام کنند.

وی با دعوت ازخیرین برای یاری درتشکیل حوزه های علمیه گفت : خیرین هم درراه  گسترس تحصیل علوم دینی و پرورش عالمان دین می توانند یاری کننده باشند زیرا شهر بی عالم بی تقوا و بی علم است.

* زادگاه عالمان دینی با بدحجابی خدشه دارنشود

ناصری خاطرنشان کرد : یزدی های ساکن تهران ومهمانان خارجی ازبرخی بد حجابی ها دریزد متعجب هستند! البته خیلی افراد شاید یزدی نباشند ولی باید مراقب باشیم یزد به عنوان زادگاه عالمان بزرگ خدشه دارنشود .

وی افزود: چگونه یک دخترجوان با آرایش غلیظ درمغازه مشغول فروشندگی است هم کاسبان وهم مسوؤلان توجه کنند لااقل اگربانوان کارهم می کنند حجابشان را داشته باشند .

وی با تکید نسبت به نظارت بر قیمت ها توسط دست اندرکاران اظهار کرد : باید نسؤلین مراقب افزایش قیمتها باشند و با گرانی ها برخورد کنند  تا مردم دچار نگرانی نشوند وتعجب ازاین است که با گران شدن همه چیز؛ همچنان قیمت قلیان وسیگار پایین است! 

***

آیت الله محمد رضا ناصری درخطبه های  اول نمازجمعه با بیان فرازهایی ازنامه 31 نهج البلاغه ازسوی امام علی (ع) خطاب به فرزندشام امام حسن مجتبی (ع) اظهارکرد : مشهورترین مخاطب حضرت علی (ع) دراین نامه فرزندشان امام حسن مجتبی (ع) است که البته مخاطب  مضمون این نامه پرمحتوا همه مؤمنین، مسلمانان و انسانها هستند.

آیت الله ناصری افزود : سیره نامه نگاری به فرزندان که یکی ازسیره های انبیاء واولیای الهی است نشان ازحساسیت بحث تربیت دارد که به روش های مختلف صحبت، توصیه، نشست و نامه نگاری دربین علماء دین هم ترویج داشته است.

وی تصریح کرد : امیرمؤمنان دراین نامه خود را به عنوان توصیه کننده به چهارخصلت  و فرزندشان را به عنوان مخاطباین نامه به 12 خصلت توصیف می کنند .

امام جمعه شهریزد درتشریح این خصلت ها گفت : دراین نامه حضرت علی (ع) ازخود به عنوان کسی که درجایگاه گذشتگان سکنی گزیده و معترف به گذشت زمان است یاد می کند وبا فرزندش به عنوان کسی که دردار ابتلاء و روزگار فریبنده  و فانی است سخن می گوید .

ناصری با اشاره به عصمت الهی امام حسن مجتبی (ع) خاطرنشان کرد : قرارگرفتن درمسیر هدایت الهی و پایداری دراین راه از توصیه های امیرمؤمنان است  و دراین نامه ریسمانی محکم تر ازحق برای اتصال و دوری ازگمراهی بیان نشده است.

 وی دربیان بخشی دیگر ازاین نامه مهم اذعان کرد : کسی که می خواهد قلبی آباد ازذکر خداوند داشته و در مسیر تکامل الهی باشد باید با پند گیری ازتوصیه ها ی بزرگان و مشورت با آنان زنگار غفلت ازدل بزداید .

وی طبق بیان این نامه بهترین دارو برای احیای قلب ذکر را خدا و یاد مرگ  برشمرد به نحوی که به حضور خداوند یقین پیدا کنیم. 

انتهای پیام/س




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری