Skip to Content

عضو امور بین الملل حزب موتلفه؛

ساده زیستی و پرهیز از اشرافیت از شاخصه های اصلی در زندگی امام (ره) بود


حمید رضا ترقی عضو امور بین الملل حزب موتلفه در خصوص سبک زندگی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره) با توجه به جایگاهی که در دوران فقاهت خود داشتند در واقع سعی می کردند زندگی بسیار ساده ای را داشته باشند.

به گزارش یزدبانو  حمید رضا ترقی عضو امور بین الملل حزب موتلفه در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس گفت: ساده زیستی از مشخصه های اصلی و بارز ایشان بود که در کنار همسر و فرزندان خود به دور از تشریفات داشتند.
وی تصریح کرد: ایشان در درسهایی در نجف داشتند و اعلامیه های آن در سال 52 به دست ما برای تکثیر می رسید به وضعیت مردم در روستاهای دور افتاده به شدت اعتراض داشتند که در نهایت فقر و تنگ دستی زندگی می کردند.
ترقی اظهار کرد: این نگاه به مردم حضرت امام (ره ) باعث شد که سبک زندگی خود را با  محرومین مردم جامعه تطبیق دهد و با سبک زندگی علی وار و متناسب با پایین ترین افراد جامعه زندگی خود را داشته باشد.
این فعال سیاسی تصریح کرد: ایشان شدیدا با اشرافی گری و گرایش به مادیات مخالف بودند و طلاب و شاگردان و یا اطرافیان خود را از این زندگی بر حذر می داشتند.
وی گفت: ایشان در امور خانه نیز مشارکت داشته و همواره سعی می کردند غذا را در کنار افراد خانواده صرف نمایند و این موضوع را اصل مهم در استحکام و دوام بنیان خانواده می شمردند.
ترقی خاطر نشان کرد: تقریبا چنانچه اگر شخصی از نزدیک با ایشان در ارتباط بود به هیچ وجه امکانات رفاهی خاصی که در زندگی عموم مردم وجود ندارد در زندگی ایشان دیده نمی شد.
وی ادامه داد: همسر ایشان نیز این روحیه را داشتند و  وقتی اطرافیان می خواستند به  حسینیه جماران رسیدگی و تزیینی انجام دهند ایشان مخالف این امر بودند واجازه ندادند حتی زیلوهای آن عوض شود و یا دیوار آنجا سنگ شود.
ترقی گفت: این نوع سبک زندگی و خانه ساده ای که در جماران داشتند به گونه ای بود که بتوانند حداقل نیاز خود و خانواده خود را تامین کنند.
وی در خاتمه یادآور شد: ساده زیستی, پرهیز از اشرافیت و به فکر محرومان جامعه بودن از شاخصه های اصلی برای زندگی امام (ره ) بود.

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری