Skip to Content


سرنوشت جایگاه‌های به بهره برداری نرسیده در برندینگ سوخت چه می‌شود؟


موضوع برندینگ در حالی رنگ و بوی اجرا به خود می‌گیرد که برخی از جایگاه‌های سوخت همچنان در مرحله ساخت و ساز هستند و جای سوال دارد که آیا باید در قالب برندینگ فعالیت کنند یا اشخاص نیز می‌توانند، مدیریت این جایگاه‌ها را بر عهده بگیرند.

به گزارش یزدبانو؛ با روی کار آمدن دولت یازدهم و انتخاب بیژن نامدار زنگنه به عنوان وزیر نفت، مباحثی در رابطه با برندسازی در توزیع سوخت مطرح شد، که به گفته معاونت بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این طرح از انتهای شهریورماه اجرایی خواهد شد.

این طرح در حالی پا به عرضه اجرا می‌گذارد که جایگاه‌های سوخت در حال فعالیت و آماده فعالیت بسیاری در کشور وجود دارد و می‌توان مدعی شد که حجم اعظم این جایگاه‌ها توسط فرد حقیقی مدیریت می‌شود. یکی از بزرگترین سوالات در رابطه با اجرای این طرح مربوط به شرایطی است که با اجرای برندینگ برای جایگاه‌های سوخت در حال ساخت و ساز ایجاد می‌شود، زیرا این جایگاه‌ها در زمانی مجوزهای خود را گرفته‌اند و به پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دست پیدا کرده‌اند که بحث برندینگ در جایگاه سوخت مطرح نبوده است.

در این رابطه داوود عربعلی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: جایگاه‌هایی در سطح کشور وجود دارند که قبل از تیرماه 1394 موافقت نامه خود را دریافت کرده‌اند، از این رو برای ساماندهی و آغاز فعالیت این جایگاه‌ها سه مدل در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مدل اول جایگاه موافقت نامه احداث را دریافت کرده و پیشرفت فیزیکی آن به بیش از 60 درصد رسیده است که اگر تا پایان سال 95 بتوانند به بهره برداری کامل برسند، می‌توانند بر طبق قراردادهای گذشته که مدیریت بر عهده اشخاص است، کار را آغاز کنند.

عربعلی، یادآور شد: دسته دوم، آن گروه از جایگاه‌ها هستند که موافقت نامه دریافت کرده‌اند اما پیشرفت فیزیکی آن‌ها کمتر از 60 درصد است و اگر بتوانند تا پایان شهریورماه پیشرفت فیزیکی خود را به بیش از 60 درصد افزایش دهند، می‌توانند در قرارداد همکاری با شرکت ملی پالایش و پخش از مدل قراردادهای قبلی استفاده کنند.

سخنگوی شرکت ملی پخش، دسته آخر را مجتمع‌های بین راهی دانست و گفت: اگر مجتمع بین راهی موافقت نامه را دریافت کرده باشد اما به امضا نرسیده باشد، باید دو راه پیش رو مبنی بر حمل سوخت از انبارهای شرکت ملی پخش یا فعالیت زیر نظر برندها را بپذیرند، که با پذیرش هر کدام از این دو راه می‌توانند فعالیت‌های ارائه سوخت را آغاز کنند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: بعد از تیرماه سال گذشته هر جایگاه جدید الاحداثی در کشور با توجه به فرآیند برندینگ راه اندازی و مدیریت خواهد شد.

 

منبع:میزان

انتهای پیام/ص

Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 1.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری