Skip to Content

رییس محیط زیست مهریز خبر داد

شکارچیان متخلف در دام محیط بانان مهریز/ با قدرت با متخلفان برخورد می شود


رییس محیط زیست مهریز گفت: دو شکارچی کل وحشی در منطقه حفاظت شده کالمند , بهادران این شهرستان به دام محیط بانان مهریزی گرفتار شدند .

به گزارش یزدبانو به نقل از یزد رسا، مهدی تیموری در گفت و گو با صبح مهریز افزود: این شکارچیان عصر روز گذشته ضمن ورود غیرقانونی به منطقه کالمند ، بهادران در بخش مرکزی مهریز اقدام به شکار دو راس کل وحشی کردند .


وی اضافه کرد: زمانی که محیط بانان این منطقه هنگام گشت زنی و کنترل این محل متوجه شکار متخلفان شدند با تعقیب و گریز نسبت به شناسایی و دستگیری آنها اقدام کردند .


رییس محیط زیست مهریز ادامه داد: محیط بانان منطقه کالمند، بهادران در این رابطه دو لاشه کل وحشی و همچنین یک اسلحه شکاری غیر مجاز را شناسایی و توقیف نمودند .


تیموری گفت: ضمن تشکیل پرونده برای شکارچیان متخلف و انجام مراحل قانونی آنها تحویل مقامات قضایی شهرستان مهریز شدند .


منطقه کالمند بهادران مهریز یزد در سال 1355 به دلیل تخم گذاری پرنده با ارزش و کمیاب هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب جهت ادامه حیات گونه های ارزشمند جانوری و گیاهی مختلف از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شکار ممنوع و از اول خرداد ماه سال 1370 با تصویب شورای عالی محیط زیست بصورت رسمی در زمره مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و به عنوان حفاظت شده اعلام گردید.


این منطقه در حد فاصل 54 درجه و 20 دقیقه تا 55 درجه و 15 دقیقه طول جفرافیایی و 31 درجه و 5 دقیقه تا 31 درجه و 35 دقیقه عرض جفرافیایی واقع شده است.


کالمند در 20 کیلومتری شهرستان مهریز و 50 کیلومتری مرکز استان و بهادران در 85 کیلومتری بزد قرار گرفته است.


وسعت این منطقه حدود 250 هزار هکتار برآورد شده که بیش از نیمی از مساحت آن را نقاط دشتی و مابقی را ارتفاعات صعب العبور، کوهپایه ها و تپه ماهور ها تشکیل داده است.


بلندترین نقطه منطقه مزبور در کوه مدوار با ارتفاع 3290 متر و پست ترین نقطه آن در کفه مهدی آباد 1400متر از سطح دریا ارتفاع دارد.
تعداد 115 گونه گیاهی در منطقه شناسایی شد که به عنوان نمونه می توان به گونه های زیر اشاره نمود: گون، اسفناج وحشی، تره تیزک، کاکوتی، فرفیون، گل گندم، شقایق کوهی، انغوزه، زنبق صحرایی، ملیکا، خارشتر، کلاه میرحسن، کاروانکش، افدرا، اسکنبیل، تاغ، قیچ، پرند، گز، گل کتانی، بابونه ای، شب بوی صحرایی، تلخک، اسفند ، علف شور، کلپوره، شیرینک، بادام کوهی، انجیر وحشی، کسور و بنه.
همچنین جانورانی از قبیل یوزپلنگ، کاراکال، پلنگ، کفتار، روباه، گرگ، شغال و پرندگان ارزشمندی همچون زاغ بور، هوبره، کبک، تیهو، باقرقره و خزندگانی مانند بزمچه و مار در منطقه موجود می باشند.

مهریز دارای جاذبه های طبیعی فراوانی است .

انتهای پیام/ع




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری