Skip to Content

گفتگو/مشاورفرهنگی و امور بانوان تبلیغات اسلامی استان یزد

طلاق از پیامدهای بدحجابی/ امربه معروف و نهی از منکر علیه بدحجابی گسترش یابد


فرح طالعی گفت: در حالی که برنامه های ماهواره، حیای زنان و غیرت مردان را هدف قرار داده است؛ افزایش طلاق یکی از پیامدهای بدحجابی است که باید با گسترش امر به معروف و نهی از منکر در گسترش فرهنگ حجاب کوشید.

مشاورفرهنگی و امور بانوان تبلیغات اسلامی استان یزد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار یزدبانو، سالروز قیام خونین مردم مشهد در اعتراض به کشف حجاب رضا خان در 21 تیر 1314 و کشتار مردم توسط رژیم شاهنشاهی در مسجد گوهر شاد را گرامیداشت و گفت: باید این سؤال را بپرسیم که چرا 21 تیرماه روز ملی عفاف و حجاب نام گرفت و چرا عده ای در این روز به شهادت رسیدند؟

طالعی با بیان این مطلب که عفاف و حجاب یک امر شخصی نیست بلکه یک امر اجتماعی است افزود: پیامدهای فردی و اجتماعی حجاب زیاد است و یکی از اثار مثبت آن ایجاد جامعه سالم و با نشاط خواهد بود.

وی تصریح کرد: زن با پوشش اسلامی حضور سازنده تری در اجتماع خواهد داشت و محیط کار برای وی سالم تر خواهد بود.

*امر به معروف و نهی ازمنکراز بدحجابی در جامعه پیشگیری می کند

مشاورفرهنگی و امور بانوان تبلیغات اسلامی استان یزد یکی از راههای پیشگیری از بدحجابی را گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: باید مردم و مسؤولان به صورت هماهنگ راههای امر به معروف و نهی از منکر را علیه بدحجابی برنامه ریزی و اجرایی کنند.

طالعی تمایز انسان و حیوان را در رعایت پوشش عنوان کرد و گفت: کسانی که از پوشش نامناسب استفاده می کنند بیشتر خوی حیوانی خود را نشان می دهند که باید با تذکر به افراد بدحجاب سعی در نهادینه کردن فرهنگ حجاب اسلامی نماییم.

*ضرورت رعایت حجاب و عفاف از سوی مردان

وی رعایت حجاب و بالاخص عفاف را تنها در مورد زنان ندانست و افزود: مردان نیز باید در این زمینه به وظایف اسلامی خود عمل کنند و علاوه بر داشتن پوشش مناسب در زمینه رعایت عفاف بیشتر دقت و رعایت کنند.

*طلاق یکی از پیامدهای بدحجابی

مشاورفرهنگی و امور بانوان تبلیغات اسلامی استان یزد طلاق را یکی از پیامدهای ناشی از عدم رعایت حجاب و به ویژه عفاف دانست و تصریح کرد: برنامه های مخرب ماهواره که بنیان خانواده و امنیت اجتماعی را هدف قرار داده است به دنبال کمرنگ کردن و یا از بین بردن حیای زنان و غیرت مردان است.

طالعی در پایان سخنان خود از صدور بخشنامه عجولانه دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر عدم رعایت حراست های دانشگاه آزاد در زمینه بدحجابی انتقاد کرد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری