Skip to Content

امام جمعه تفت مطرح کرد

ظرفیت شهرستان تفت در تبدیل شدن به قطب گردشگری، درمان و سلامت استان یزد


امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: شهرستان تفت می تواند قطب گردشگری، درمان و سلامت شود که در این زمینه خیلی جای کار دارد.

به گزارش یزد بانو به نقل از صبح تفت، امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: شهرستان تفت می تواند قطب گردشگری، درمان و سلامت شود که در این زمینه خیلی جای کار دارد و این متفاوت است با شهری که پنجاه کارخانه کاشی احداث کند و سبب آلوده کردن شهرش شود.

امام جمعه تفت در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن تمجید از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، ابراز امیدواری کرد: در صحنه های  دیگر به ویژه انتخابات سال آینده شاهد حضور بیش از پیش مردم باشیم.

حجت الاسلام «ابوالقاسم غفوری» با بیان اینکه شوراهای اسلامی نقش مهمی در عمران و آبادی شهر دارند، اذعان داشت: لازمه این امر کاندیداتوری افرادی دلسوز است که طرح داشته باشند و اهل سیاست بازی نباشند؛ همه مدیران باید انقلابی کار کنند و این شیوه کار کردن می تواند سبب رونق شهر شود.

خطیب جمعه تفت با اشاره به اینکه شهر تفت باغشهر استان است و در دل کویر شهری با این ویژگی های خاص و ممتار قرار گرفته است گفت: شهرستان تفت می تواند قطب گردشگری، درمان و سلامت شود که در این زمینه خیلی جای کار دارد و این متفاوت است با شهری که پنجاه کارخانه کاشی احداث کند و سبب آلوده کردن شهرش شود.

وی تلاش برای ترویج گردشگری دینی و مذهبی را محور دیگری برای رونق گردشگری در شهرستان تفت خواند و افزود: مراسم های عزاداری و به ویژه مراسم نخل گردانی که بدون هیچ گونه تشریفات قبلی هزاران نفر را جمع می کند از مواردی است که می تواند الگوی شهر گردشگری قرار گیرد و به واسطه آن فرهنگ تشیع صادر شود.

حجت الاسلام غفوری با انتقاد از برخی از هیئت های شهرستان تفت گفت: متأسفانه بعضی از هیئت ها به تاریک خانه ای می روند؛ لخت شده و شروع به لطمه زنی می کنند؛ کدام یک از ائمه ما برای امام حسین(علیه السلام) این گونه عزاداری می کردند؟

امام جمعه تفت به نزول رحمت الهی در شهرستان تفت اشاره و گفت: انتظار می رفت به شکرانه این نعمت امروز نمازجمعه تفت غلغله ای از جمعیت باشد که این گونه نیست و لازم است ما خداوند را هم شکر زبانی و هم شکر عملی بگوییم.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری در خطبه اول نمازجمعه این هفته با اشاره به آیه «الا بذکر الله تطمئن القلوب» راه آرامشی که خداوند متعال مشخص کرده را ذکر خدا عنوان کرد و به بیان مصادیقی از آرامش به واسطه ذکر خداوند پرداخت.

انتهای پیام/م*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری