Skip to Content

زنان؛ سیبلی برای نفوذ فرهنگی

فروپاشی بنیان خانواده راهی برای نفوذ و تحقق هدف دشمن


امروز زن به عنوان ستون خانواده همسرداری مورد توجه دشمن قرار گرفته و آنان سعی دارند با ضربه زدن به وی، خانواده را از هم گسیخته کرده و در نهایت جامعه را مرز انحطاط بکشاند.

یزدبانو؛ بیش از یک قرن است که استعمار تلاش می کند بین پیشرفت و ارزش ها در جوامع اسلامی تضاد ایجاد کند و اذعان می کند اگر می‌خواهید به مدرنیته و تمدن برسید باید ارزش ها را کنار بگذارید این در حالی است که بین پیشرفت و ارزش های اسلامی هم گرایی وجود دارد.

زمانی که دست استکبار با پیروزی انقلاب اسلامی از نفوذ و استعمارگری قطع شد، دشمن با به راه انداختن جنگ تحمیلی سعی کرد که اقتدار و نفوذ خود را برگرداند که به لطف خدا و مجاهدت رزمندگان، خون شهدا و رهبری امام خمینی(ره) به هدف خود نرسید.

نفوذ واژه ای که مقام معظم رهبری در سال اخیر بر آن تاکید ویژه ای داشته اند و امروز از طریق نفوذ، جنگ نرم و فضای مجازی سعی دارد باورها و ارزش های اسلامی را نابود کند تا به اهداف شوم خود برسد.

یکی از راه هایی که دشمن برای نفوذ هدف گرفته است، حوزه زنان است و در این راستا باید همگان بویژه بانوان و مسئولان مرتبط با این حوزه مراقب بوده و هوشیاری لازم را داشته باشند.

در جایی دیوید کیو مامور سابق سیا می گوید: مهم ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم.

اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند، نشان از اهمیت نقش زنان در جامعه دارد؛ اما زنان علاوه بر این که تشکیل دهنده نصف جامعه‌اند، تاثیرگذاری بالایی بر نصف دیگر جامعه نیز دارد.

امروز زن به عنوان ستون خانواده با وظایف سنگینی چون تربیت فرزند، همسرداری و ...  مورد توجه دشمن قرار گرفته و آنان سعی دارند با ضربه زدن به وی خانواده را از هم گسیخته کرده و در نهایت جامعه را مرز انحطاط بکشاند.

این نکته بر همگان مبرهن است که سلامتی کامل روحی، روانی و عقیدتی زنان باعث جلوگیری و حل بخش عظیمی از مشکلات جامعه خواهد شد.

به نابودی کشیده شدن و هرزگی زن  ناپایداری خانواده را منجر خواهد شد و در پی آن جامعه فرو پاشیده خواهد شد.

پس زنان به عنوان ایفا کننده نقش اساسی در جامعه  با انجام وظایفشان مسئولیت خود را برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی بویژه در حوزه زنان بخوبی انجام دهند.

دشمن راه های زیادی را برای نفوذ فرهنگی و به انحطاط کشاندن زنان در نظر دارد. استفاده بیش از حد از موبایل و شبکه های اجتماعی، ماهواره، ورود بانوان به گروه های طراحی و پشتیبانی شده از سوی دشمن و... اینها همه ابزارهای دشمن برای نفوذ فرهنگی در حوزه زنان است.

بانوان این مرز و بوم باید با هوشیاری لازم و بالا بردن آگاهی خود از ابزار دشمن برای نفوذ و آسیب های ناشی از استفاده از آنها خود و خانواده را از گزند آنان در امان بدارد.

زنان باید به دیدگاه‌های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید توجه کرده و با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان اسوه زن مسلمان خود و خانواده را در برابر نفوذ دشمنان بیمه کنند.

بانوان فرهیخته ایرانی با مطالعه درباره آسیب های استفاده از ماهواره و تاثیرات آن بر خانواده و فرزندان، گذراندن بیش از اندازه وقت در شبکه های اجتماعی و دور شدن از سبک زندگی ایرانی اسلامی به مضرات آنها واقف شوند و با به کارگیری مدیریت و ظرافت زنانه خود کانون گرم خانواده را از گزند محافظت کنند.ثبت نام در دوره های آموزش مهارت زندگی نیز یکی از راه هایی است که بانوان را در این راه یاری می کند.

در پایان یادآور می شود، نفوذ و تهاجم فرهنگی دو مقوله جداگانه است که آگاهی از آن خالی از لطف نیست:

پژوهشگر حوزه خانواده دکتر ابراهیم شفیعی‌سروستانی  در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهرخانه، هدف نفوذ را ناکارآمدسازی نظام اسلامی و دستگاه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آن و ایجاد انحراف در مسیر آن‌ها بیان کرده است.

وی گفته است: در نفوذ تلاش می‌شود که دستگاه‌های مختلف نظام اسلامی با اهداف غرب هم‌سو شوند و عملاً در خدمت آن قرار گیرند.

شفیعی‌سروستانی درباره نمود و تجلی نفوذ در حوزه بانوان اذعان می کند: می‌تواند به این شکل باشد که مثلاً در زمینه‌ای مانند روسپی‌گری که جامعه با آن روبه‌روست، با نفوذ در نهادهای کارشناسی این‌گونه القا شود که راه‌حل مواجهه و مقابله با رواج روسپی‌گری در ایران قانونی‌کردن آن، ساماندهی روسپی‌گری در جامعه و مقابله با پیامدهای غیربهداشتی این پدیده ناهنجار اجتماعی است؛ یعنی مسئله روسپی‌گری و پدیده ناهنجاری مانند گسترش زنا در جامعه را که از طرف آموزه‌های دینی ما مطرود و ممنوع است و آثار و پیامدهای نامطلوب فراوانی برای فرد، خانواده و جامعه دارد، در حد یک مشکل بهداشتی فروبکاهیم و برای حل آن هم پیشنهاد دهیم که فرد روسپی به عنوان کارگر جنسی به رسمیت شناخته شده و برایش کارت بهداشت صادر شود.

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری