Skip to Content

گزارش / معاون وزیر ورزش در یزد

فضاهای ورزشی ویژه بانوان باید توسعه پیدا کند/ فاصله زیاد تا ورزش مطلوب


معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: ارزیابی من از وضعیت استان یزد مثبت است اما باید بدانیم که فاصله با ورزش مطلوب دور است .

به گزارش خبرنگار یزدبانو، عبدالحمید احمدی در جمع اصحاب رسانه استان یزد افزود: استان یزد پتانسل بالایی دارد و با داشتن استعدادهای برتر، می تواند جایگاه بهتر و شایسته تری داشته باشد.


استان جزء شش استان برتر کشور در سرانه ورزشی
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سرانه ورزشي در استان يزد، گفت: سرانه ورزشي در استان يزد بسيار خوب است به طوری که این استان جزء شش استان برتر کشور از لحاظ برخورداری سرانه ورزشی است.
معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان افزود: سرانه فضای ورزشی در شهرستان اشکذر به 3/5  مترمربع مي رسد و در شهرستان هاي دیگر استان نیز سرانه بالای يك متر است در حالی که میانگین سرانه ورزشی در کشور حدود هفت دهم مترمربع است.


وجود 77 طرح نیمه تمام ورزشی در استان یزد
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان یزد 77 پروژه نیمه تمام ورزشی دارد که برای تکمیل آن ها حدود 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
احمدی افزود: سه هزار و 780 پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد که بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه ها نیاز است.
وی ادامه داد: امیدواریم با ماده قانونی 93 و آیین‏ نامه ‎ای که در این مورد تصویب شده، از طریق واگذاری طرح‏ های نیمه تمام ورزشی به بخش خصوصی موفق به تکمیل آنها شویم.


فضاهای ورزشی ویژه بانوان باید توسعه پیدا کند
معاون فرهنگی ، آموزش و پِژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به ارزش های فرهنگی و اعتقادی، فضاهای خاص بانوان باید توسعه پیدا کند و این قشر نياز به امكانات بيشتري دارند.
وی افزود: از فضاهای ورزشی موجود استفاده و بهره ‌وری لازم صورت نگرفته و امیدواریم سرانه فضای ورزشی و احداث فضاهای ورزشی بر اساس یک منطق صحیح انجام شود.


وزارت ورزش هیچ دخالتی در عقد قرارداد کی ‎روش ندارد
احمدی در خصوص مسائل تیم ملی و کی روش اظهار داشت: وزارت ورزش هیج دخل و تصرفی در مسائل فدراسیون ها در زمینه عقد قرارداد ها ندارد و مسائل آنها کاملا مجزا و داخلی است.


کمک به توسعه پایدار و اصلاح سبک زندگی مردم در اولویت اصلی وزارت ورزش و جوانان
مشاور وزیر ورزش و جوانان نیز در این نشست گفت: کمک به توسعه پایدار و اصلاح سبک زندگی مردم در اولویت اصلی وزارت ورزش و جوانان قرار دارد.
رشید خدابخش‌ با اشاره به اینکه سبک زندگی مردم تغییر کرده و تحرک جایی در زندگی مردم ندارد، افزود: آمارهای بهداشت و درمان نشان می ‌دهد که آمار سکته، دیابت، اضافه وزن، فشار خون و ... در کشور افزایش یافته که عامل آن کم تحرکی و تغذیه نامناسب است.
وی اظهار داشت: باید برای گسترش و ترویج فرهنگ ورزش کار جدی و همگانی صورت گیرد با توجه به اینکه ظرفیت های خوبی در کشور وجود دارد که در سایه برنامه ریزی ، همفکری و استفاده از تمام ظرفیت ها می توان به آن رسید.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری