Skip to Content

کارشناس و مشاوره ازدواج مطرح کرد؛

قبل از ازدواج خوب چشم‌ها را باز كنید، بعد از ازدواج چشم‌ها را ببندید


این کارشناس و مشاوره ازدواج با تأکید بر اینکه قبل از ازدواج چشم‌ها را باز کنید و بعد از ازدواج چشم‌ها را ببندید افزود: برای به اینکه دختران و پسران یک ازدواج موفق داشته باشند به سه شناخت مهم "شناخت از خود"، "شناخت از جنس طرف مقابل" و "شناخت از طرف مقابل " را نیاز دارند.

به گزارش یزدبانو، به نقل ازطنین یاس، حجت‌الاسلام علی‌اصغر کریم‌خانی کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با خبرنگار "منبری ها" گفت:مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حوادث زندگی انسان ازدواج است که نیازمند توجه ویژه دختران و پسران و همچنین خانواده‌های آنان است. به طوری که ازدواج می‌تواند در موفقیت یا شکست هر یک از زوجین سرنوشت ساز باشد.

حجت‌الاسلام کریم‌خانی افزود: به همین جهت باید ازدواج بر پایه و اصولی صحیح صورت گیرد تا موجب رشد و شکوفایی افراد در نتیجه جامعه می‌گردد.

کارشناس مسائل فرهنگی اظهار داشت: نکته‌ی مهمی که باید جوانان و خانواده‌های آنان در مراحل ازدواج به دقت و با کمک گرفتن از مشاور امین مراحل خواستگاری تا ازدواج را طی کرده و با تحقیق دقیق و درست به سعادت و زندگی پر از محبت خود کمک نمایند.

وی با تأکید بر اینکه قبل از ازدواج چشم‌ها را باز کنید و بعد از ازدواج چشم‌ها را ببندید افزود: برای به اینکه دختران و پسران یک ازدواج موفق داشته باشند به سه شناخت مهم "شناخت از خود"، "شناخت از جنس طرف مقابل" و "شناخت از طرف مقابل " را نیاز دارند.

حجت‌الاسلام کریم‌خانی درباره شناخت از خود بیان کرد: شناخت از خود، جهت انتخاب همسری که متناسب با شخصیت خود انسان باشد لازم و ضروری است و تا این شناخت وجود نداشته باشد انتخاب درستی هم اتفاق نخواهد افتاد.

کارشناس مسائل فرهنگی افزود: این شناخت چه از جهت ایمانی ،‌اخلاقی و از جهات عاطفی و رفتاری باید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به "شناخت از جنس طرف مقابل" نیز برای تفاهم بهتر در زندگی از نیازهای ضروری و مهم است، تأکید کرد: بیشتر در این شناخت باید به تفاوت‌های زن و مرد پرداخته شود، مثلاً اگر دختر خانمی قصد ازدواج دارد، باید جنس مردان و ویژگی‌های آنان را بشناسد و بداند فکر، رفتار و گفتار آنان چگونه است.

حجت‌الاسلام کریم‌خانی با توجه به شناخت سوم، "شناخت از طرف مقابل" اظهار داشت: درست است که اگر دختر یا پسر ویژگی‌های جنس طرف مقابل را شناخته باشد ولی باید همسر آینده خود و ویژگی‌های او را نیز بشناسد مثل اینکه،طرف مقابل (دختر یا پسر) درون‌ گرا یا برون‌ گرا باشد.

کارشناس مسائل خانواده افزود: چون اگر این دختر یا پسر برون‌ گرا باشند،‌ اهل رفت و آمد بگو بخند و مسائلی از این دست هستند، حال اگر طرف مقابل درون‌ گرا باشد، اهل رفت و آمد زیاد نیست، اهل جنب و جوش نیست و با هم دچار مشکل خواهند شد. یکی می‌خواهد رفت و آمد کند ولی دیگری دوست ندارد و همین مسئله باعث درگیری و مشکلات فراوان در زندگی خواهد شد.

وی تأکید کرد: دختر و پسر باید متناسب با هم باشند، نه اینکه خوب باشند. چون ممکن است دو نفر هر دو خوب باشند ولی مناسب زندگی مشترک نباشند.

انتهای پیام/ش

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری