Skip to Content

مسئول هیأت انصار ولایت یزد:

مجموعه ای که خبر‌نگار ندارد،تشکلی کور و لال است/ انتشار به موقع اخبار، روحیه دشمن را تضعیف می‌کند


مسئول هیأت انصار ولایت با اشاره به اینکه روحیه جهادی و انقلابی باید در تمامی واحدها وجود داشته باشد، گفت:مجموعه ای که خبر‌نگار ندارد،تشکلی کور و لال است

به گزارش یزدبانو به نقل از یزدرسا، مسئول هیأت انصار ولایت با اشاره به اینکه  روحیه جهادی و انقلابی باید در تمامی واحدها وجود داشته باشد، اظهار داشت: مجموعه و تشکلی که خبر‌نگار نداشته باشد، دیده‌بان ندارد. خبرنگار در حکم دیده‌بان یا چشم یک تشکیلات است و رسانه (مجله، سایت و...) هم زبان تشکیلات است.

وی افزود: تشکلی که خبر‌نگار و رسانه ندارد، مجموعه‌ کور و لال است و به مرور زمان دچار پژمردگی و یأس می‌شود. بنابراین اگر این دو بخش درست فعالیت کنند طبیعتاً پویائی اتفاق می‌افتد.

وی به بیان وضعیت موجود مجموعه انصار ولایت پرداخت و گفت: با وجود زحمت‌های زیادی که کشیده شده، در حال حاضر 30 الی40 درصد اخبار مجموعه پوشش داده می‌شود و ما هنوز فرصت‌های زیادی در مجموعه داریم که فعال نشده است. بنابراین همه اعضای مجموعه باید بازوی خبری باشند زیرا فعالیت خبری، برآیند فعالیت‌ها، نمایشگر و معرفی‌ کننده مجموعه است.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد در رابطه با علت تهیه اخبار و شکل‌گیری واحد خبر، ضمن قرائت آیه «وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ» بیان داشت: خبر‌ها بیان نعمت‌های الهی هستند که خداوند توفیق این نعمت‌ها را به ما داده است. نعمت‌ها الهی وقتی حدیث شود، انتشار خیر اتفاق می‌افتد، خیر که منتشر شد، طالب پیدا می‌کند و سبب هدایت می‌شود.

 

وی فایده دیگر انتشار اخبار را قوت قلب مؤمنین دانست و گفت: پخش اخبار پیروزی‌ها و فتوحات که همان کارهای فرهنگی در جبهه فرهنگی است، به جبهه انقلاب روحیه می‌دهد و روحیه دشمن را تضعیف می‌کند، دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار می‌کند.

 

مسئول هیأت انصار ولایت در بخش دیگری سخنان خود به «تواضع» به عنوان اخلاق کاری یک خبرنگار در کار خبری اشاره کرد و گفت: تکبر مانع یاد‌گیری و موفقیت است. لذا یک خبرنگار نمی‌تواند متکبر باشد و باید تواضع داشته و به دنبال پرسیدن باشد و این یک توفیق است.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد «صحت، صداقت و سلامت» در خبر را از دیگر ویژگی‌های اخلاق کاری برشمرد و گفت: خبر اولاً باید صحیح و راست باشد، در انتقال آن، باید صداقت رعایت شود و نهایتاً باید دارای سلامت باشد، یعنی نباید موجب تزلزل و سلامت روحی و روانی شنونده شود. بنابراین پس اگر اخبار صحیح، درست و سالم منتقل شود سبب هدایت می‌شود.

 

وی در پایان ضمن بیان اینکه: قرآن، کتاب خبر است، گفت: قرآن شامل اخبار گذشتگان و اخباری از آینده است که انسان‌ها را هدایت می‌کند. دستوراتی هم که در قرآن آمده، به نوعی خبر است.

 

در این نشست مسئول واحد خبر خواهران گزارشی از روند فعالیت‌ها و عملکرد واحد خبر در سال جاری ارائه  کرد و  مسئول واحد روابط عمومی خواهران نیز ضمن خیر مقدم به اعضای جلسه در رابطه با اهمیت خبرهای داخلی واحدها از جنبه پویایی، انگیزشی و اطلاع‌‌رسانی توضیحاتی را بیان کرد و به سؤالات حاضرین درباره اخبار داخلی واحدها پاسخ داد. معاونت خواهران نیز طی سخنانی کوتاهی، فعالیت‌های انجام شده در واحد خبر را خوب و پربار برشمرد. سپس با تقدیم هدایایی توسط حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد و معاونت خواهران به برخی از فعالین واحد خبر، از آنان تقدیر و تشکر شد.

برنامه پایانی این نشست، توضیحاتی بود درباره نحوه نوشتن صورتجلسه و گزارش، که توسط مسئول گروه کودک بیان شد.

گفتنی است  مسئولین واحدها و بخش‌های مختلف خواهران هیأت انصار ولایت دارالعباده، عصر پنجشنبه 30 بهمن‌ماه، در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری اقبال در نشستی صمیمانه حضور یافتند که این جلسه به همّت روابط عمومی خواهران هیأت و با حضور حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد به منظور تبیین اهمیت خبر و خبررسانی و تجلیل از خبرنگاران واحد خبر هیأت برگزار شد.

انتهای پیام/ص

Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری