Skip to Content


مرگ و میر مردم طبیعی است؟!


مسئولین سازمان محیط زیست برای طبیعی جلوه دادن مرگ و میر شهروندان از بیت المال مسلمین حقوق دریافت می کنند؟

به گزارش یزدبانو به نقل از  یزدرسا؛ معصومه ابتکار در همان اوایل تصدی ریاست سازمان محیط زیست گفت: «رویکرد دولت یازدهم شفاف سازی در مورد موضوع و حل بحران آلودگی هوا از طریق برنامه مدون عملیاتی و حذف بنزین آلوده پتروشیمی است.» اندکی بعد هم تولید بنزین در داخل کشور متوقف شد و به جای آن بنزین مورد نیاز از خارج کشور وارد شد.
هر چند منتقدان در آن زمان معتقد بودند کیفیت بنزین های وارداتی به مراتب پائین تر از تولیدات داخلی است و تنها هدف از این واردات منافع شخص وارد کننده یعنی همسر خانم ابتکار بوده است، ولی  رئیس سازمان محیط زیست این اظهارات را تکذیب می کرد.
با این وجود آلودگی اخیر هوای تهران نشان داد هیچ یک از وعده های ابتکار محقق نشده است. وی که تا پیش از این مدافع شفاف سازی در خصوص بحران آلودگی هوا بود زمانی که باید شفاف سازی می کرد از کشور خارج شد و به مراکش پناه برد.
از طرفی با گذشت سه سال و استفاده از بنزین وارداتیِ مد نظر معاون سبزپوش روحانی علی القاعده می بایست مشکل آلودگی هوا حل می شد. حال که این اتفاق نیافتاده یا مشکل آلودگی از ابتدا ارتباطی با بنزین های داخلی نداشته و تشخیص اشتباه ابتکار تنها به تولید داخلی صدمه زده و یا اینکه از ابتدا هم آلودگی هوا مطرح نبوده و هدف تامین سود شخصی و سوءاستفاده از رانت مسئولیت بوده است.

مسئولین در سازمان حفاظت از محیط زیست چه می کنند؟!
عضو شورای شهر تهران هفته گذشته با اشاره به آلودگی هوای تهران ادعا کرد 412 نفر از هموطنان به دلیل این آلودگی جان باخته اند. همین اظهارات کافی بود تا مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست به تکاپو بیافتند. اینبار در غیاب خانم ابتکار سعید متصدی معاون وی در اظهار نظری جالب گفت این آلودگی ها از سال 1350 در ایران وجود داشته و مرگ و میر در آن مثل مرگ و میر در برف و کولاک طبیعی است.




براستی اگر آلودگی هوا از سال 1350 وجود داشته چرا خانم ابتکار منشا آن را بنزین تولید داخل عنوان کرده است؟ اگر سازمان حفاظت از محیط زیست توانایی مبارزه با آلودگی ها را ندارد برای چه چنین دستگاه عریض و طویلی باید در کشور وجود داشته باشد؟ مسئولین سازمان محیط زیست برای طبیعی جلوه دادن مرگ و میر شهروندان از بیت المال مسلمین حقوق دریافت می کنند؟

محمد زارع زاده


Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری