Skip to Content

کارشناس مسائل خانواده مطرح کرد:

مسئولان فرهنگی از مقصران کاهش گفتگو بین اعضای خانواده/ دلایل کاهش گفتگو بین افراد خانواده


کارشناس مسائل خانواده گفت: هدایت خانواده ها به سمت سبک زندگی اسلامی و ترویج آن در جامعه راهی برای برون رفت از معضل کاهش گفتگو بین اعضای خانواده است.

حجت الاسلام ابوالقاسم دهقان چناری در گفتگو با خبرنگار یزدبانو با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ترویج سبک زنگی اسلامی اذعان کرد:  مسئولان یکی از مقصران اصلی این معضل هستند و باید برای ترویج سبک زندگی اسلامی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی چشم و هم چشمی یکی از عوامل کاهش گفتگو بین افراد خانواده بیان کرد و گفت: ترویج مسئله سبقت اقتصادی خانواده ها از یکدیگر باعث شده تا اعضای خانواده بیشتر به فعالیت اقتصادی بپردازند.

دهقان چناری ادامه داد:  وقتی پدران و یا مادرانی برای تامین معاش خانواده و افزایش قدرت اقتصادی حتی به صورت دو یا سه شیفت به کار مشغولند، دیگر زمانی برای دور هم جمع شدن و گفتگوی بین خانواده باقی نمی‌ماند.

کارشناس مسائل خانواده گفت: خانواده ها می توانند با کاهش توقع و قناعت پیشگی از زمان فعالیت اقتصادی خود کاسته و وقتی را به برای هم‌نشینی با اعضای خانواده اختصاص دهند.

وی فرزندان را قربانی اصلی کاهش روابط بین خانواده ها بیان کرد و افزود: خانواده ها نباید اجازه دهند که مشکلات مالی هدف اصلی زندگی خانواده را تغییر  دهد.

دهقان چناری عدم مدیریت استفاده از رسانه ها  را از دیگر عومال کاهش گفتگو بین اعضای خانواده بیان کرد و تصریح کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که سواد رسانه ای بالا رفته و فرهنگ استفاده درست و مناسب از رسانه ها در جامعه فراگیر شود.

وی به والدین هشدار داد: از سپردن فرزندانشان به دست رسانه ها پرهیز کنند و سعی کنند با اختصاص دادن وقت بیشتر برای فرزندان از پیامدهای ناشی از کاهش گفتگو بین اعضای خانواده بکاهند.

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری