Skip to Content

مدير روابط عمومي انتقال خون یزد:

میبدی‌ها در 4ماه اول سال بیش از نیم‌میلیون میلی‌لیتر خون اهدا کردند


مدير روابط عمومي انتقال خون استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 257 نفر در میبدخون اهدا کردند.

به گزارش یزدبانو به نقل از میبد خبر، جواد فلاحتي مدير روابط عمومي انتقال خون استان یزد با تشکر از مشارکت مردم مومن شهرستان میبد بابت استقبال و مشارکت جدی در اهدای خون اظهار داشت: متوسط اهدای خون در کشور 27 درهزار و در استان یزد 36 در هزار است.

وی با بیان اینکه پایگاه انتقال میبد درسال 1385 به بهره برداری رسیده است، افزود: سال گذشته 4 هزار و 625 نفر در میبد  برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 4 هزار و 14 نفر خون اهدا کرده‌اند.

فلاحتی در تشریح آمار 4 ماهه سال جاری پایگاه انتقال خون این شهرستان، اظهار کرد: در این مدت از مجموع یک‌هزار و 525 مراجعه‌کننده به محل پایگاه انتقال خون میبد تعداد یک‌هزار و 257 نفر خون اهدا کرده‌اند.

وی افزود: در سال 95 از مجموع اهداکنندگان 96 نفر زن و 3 هزار و 918 نفر مرد بوده که از این تعداد 279 نفر برای بار اول و اهدا کنندگان مستمر 2 هزار و 736 نفر و 999 نفر افراد با سابقه بودند. در 4 ماهه ابتدای سال 96 نیز از مجموع اهدا کنندگان 22 نفر زن و یک هزار و 235 نفر مرد بوده که از این تعداد 970 نفر اهدا کنندگان مستمر و 287 نفر افراد با سابقه نفر هستند.

مدير روابط عمومي انتقال خون استان اهدای خون سالم را مشارکت در نعمت زندگی با دیگران دانست و افزود: داشتن حداقل 18 سال و حداکثر 65 سال سن برای اهدا کنندگان مسنمر و 60 سال برای بار اولی ها و نداشتن بیماری‌های قلبی و ریوی از شرایط اهدای خون است.

فلاحتی در خصوص مشکلات مرکز خون میبد گفت:  مشکل اساسی در این مرکز کمبود نیروی فنی و نوسازی تجهیزات است. پایگاه انتقال خون میبد فقط مرکز ثابت خون گیری می باشد که ان شاالله در آینده توسعه و گسترش یابد.

وی با دعوت از خیران و نیکوکاران میبد برای اهدای خون به نیازمندان جامعه، خاطرنشان کرد: اهدای خون موجب ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه می‌شود و علاوه بر آن افراد با اهدای خون ضمن تأمین سلامت جسمی، در نجات جان همنوعان خود نیز مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/اد




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری