Skip to Content


نامگذاری 15 درصد از پسران يزدی به نام «علی»/ رشد 10 درصدی طلاق در يزد


مدیر کل ثبت احوال استان یزد با بیان این که ولادت در اين استان در سال گذشته یک درصد کاهش داشته است، گفت: پارسال 25 هزار و 480 نفر در یزد به دنیا آمدند.

به گزارش یزدبانو به نقل از روابط عمومی ثبت احوال استان یزد؛  «سید‌محمد طباطبایی» افزود: از مجموع ولادت‌های ثبت شده تعداد 13 هزار و 70 نوزاد پسر و 12 هزار و 410 نوزاد نیز دختر بوده‌اند به عبارتي به ازای تولد هر 100 دختر،  105 پسر متولد شده است.

وي اسامی امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی، امیرعباس ، حسین ، محمد طاها ، محمد، علیرضا و محمد حسین را 10 اسم اول انتخاب شده برای پسران و اسامی فاطمه، زهرا، زینب ، نازنین زهرا، ریحانه، حلما، یسنا، فاطمه زهرا، ثنا و رقیه را هم به عنوان 10 اسم اول انتخابی دختران در سال گذشته عنوان کرد .

به گفته اين مسئول، همچنین 23 درصد اسامی دختران، فاطمه و زهرا، 15 درصد نام‌های پسران، علی و 28 درصد اسامی نوزادان پسر، محمد انتخاب شده است .

طباطبايی با اعلام ثبت 99.9 درصدی رویداد ولادت در استان از جایگاه دومی یزد در کشور خبر داد و افزود : نرخ ولادت در استان یزد 24 درصد است.

مدیر کل ثبت احوال استان با اشاره به افزایش 1.5 درصدی فوت در استان، اظهار كرد: تعداد چهار هزار و 540 نفر در سال 95 فوت کرده‌اند و به طور متوسط روزانه نام 12 نفر متوفی در این اداره ثبت شده است .

این مقام مسئول افزود : به ازای فوت هر 100 زن، وفات 104 مرد به ثبت رسیده است.

وی همچنین از رتبه اول استان یزد در ثبت به روز وفات در کشور خبر داد و گفت: 99.8 درصد از این رویداد تلخ در مهلت قانونی 10 روزه اعلام و ثبت شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان با بیان آمار ازدواج و کاهش سه درصدی این سنت حسنه‌ی پیامبر اعظم اسلام(ص) در استان، افزود: هشت هزار و 555 زوج درسال گذشته به خانه‌ی بخت رفته‌اند که متوسط سن مردان 26.4 سال و متوسط سن زنان 21.7 سال بوده است، ضمن آن که نرخ ازدواج استان نیز هشت است .

طباطبايی با اشاره به تعداد يك هزار و 638 واقعه‌ی طلاق ثبت شده در سال قبل، متوسط سن طلاق در مردان را 35.9 و سن زنان را 31 اعلام و تصریح کرد: متاسفانه این رویداد تلخ نسبت به سال 94 معادل 10 درصد رشد داشته است.

مدیر کل ثبت احوال استان در پايان نيز نرخ طلاق استان یزد را 1.5 و نسبت ازدواج به طلاق در استان را پنج و در کشور چهار اعلام کرد.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری