Skip to Content

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور خطاب به جریانات مروج تساوی جنسیتی:

نسخه پوسیده غربی، در نظام اسلامی جایگاهی ندارد/زن مسلمان انقلابی هرگز زیر بار برنامه هایی استکبار جهانی نمی رود/« زن نه شرقی نه غربی» الگوی زن مسلمان ایرانی است


رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، خطاب به کسانی که به اسم عدالت جنسیتی دنبال تحقق تساوی جنسیتی بر اساس برنامه توسعه سازمان ملل موسوم به 2030 هستند گفت: این افراد بدانند که این نسخه پوسیده در نظام اسلامی نه تنها پاسخ گو نخواهد بود بلکه اجازه جولان را نخواهد یافت چرا ما در مقابل این حرکت ایستاده ایم و زن مسلمان انقلابی هرگز زیر بار برنامه هایی استکبار جهانی، نخواهد رفت.

به گزارش یزدبانو؛ مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان در حاشیه دیدار جمعی از مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام با رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس گفتنقش حضرت زهرا سلام الله علیها در دفاع از اسلام، حامیت از ولایت و سبک همسرداری و مادری الگویی کامل برای زن مسلمان در تمامی اعصار است.

وی در ادامه با اشاره به برخی حرکت های مسوم به فمینیست در غرب برای رسانیدن زن غربی به خواسته ها و حقوقش؛ آن را «نسخه های پوسیده» یاد کرد و  گفت: همین افکار فمینیستی در قالب تساوی حقوق زن و مرد باعث از بین رفتن کیان خانواده و افزایش بی بندوباری و رذایل اخلاقی در غرب شده است که بیشترین آسیب در این زمینه را نیز خودِ جامعه زنان متحمل می شوند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «برخی افراد با به رُخ کشیدن حرف‌های ناقص و پوچ غرب، به نگاه اسلام به زن خدشه وارد می‌کنند! این فریفتگان غافل، خانه‌داریِ زن را تحقیر می‌کنند، در حالی‌که خانه‌داری یعنی تربیتِ انسان و تولید والاترین محصول و متاع عالم وجود یعنی بشر.» افزود: یکی از شئونات این بانوی بزرگ اسلام همسرداری، مادری و خانه داری ایشان است که می تواند الگویی بی نظیر برای زنان جامعه اسلامی باشد.

اصلانی در ادامه به برخی از جریانات که به دنبال ترویج مفاهیمی چون عدالت جنسیتی هستند اشاره کرد و گفت:  صاحبان این افکار در حقیقت به دنبال تساوی حقوق زن و مرد هستند که کوچک کردن و تحقیر کردن زن را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: امروز اندیشمندان غربی و افرادی که چنین مسائلی را در غرب دنبال می‌کردند، از کار خود به‌ دلیل مفاسد ناشی از آن پشیمان هستند اما به خاطر فقدان عنصر معنویت در جامعه کمتر قادر به جبران این پیامدها خواهند بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور خطاب به  کسانی که به اسم عدالت جنسیتی به دنبال تحقق تساوی جنسیتی بر اساس برنامعه توسعه سازمان ملل موسوم به 2030 هستند گفت: این افراد بدانند که این نسخه پوسیده در نظام اسلامی نه تنها پاسخ گو نخواهد بود بلکه اجازه جولان را نخواهد یافت چرا ما در مقابل این حرکت ایستاده ایم و زن مسلمان انقلابی هرگز زیر بار برنامه هایی استکبار جهانی که هدف آن هویت زدایی از زن مسلمان است، نخواهد رفت.

اصلانی خاطرنشان کرد: برای زن مسلمان ایرانی صرف تکیه زدن بر مناسب مدیریتی و داشتن تساوی بین حقوق زن ومرد باعث افتخار نیست بلکه افتخار ما این است که مادران ما پرورش دهنده نسلی از شیر مردان و شیر زنانی هستند که مقابل استکبار و استعمار ایستادند و در هشت سال دفاع مقدس از اسلام و خاک وطن جانانه دفاع کردند و اینکه خارج از مرزها از حریم اهل بیت علیهم السلام دفاع می کنند.

وی با بیان اینکه الگوی زن مسلمان باید «زن نه شرقی نه غربی» باشد با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار شهید زن افزود: ایران اسلامی با داشتن الگوهایی نظیر حضرت فاطمه زهرا سلام الله نیازی به طرح های کهنه و نو « ضدزن» نخواهد داشت کما کان اینکه زن مجاهد مسلمان ایرانی، معلّم ثانی برای زنان جهان خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در تعریف زن نه شرقی نه غربی گفت: زن نه شرقی و نه غربی کسی است که در همه صحنه ها درخانواده و درجامعه حضور فعال دارد و مطالبه‌گر ارزش های اسلامی درجامعه است، و زنان مجاهد در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصداق این الگو هستند.

اصلانی در ادامه بیان اینکه از تمام نهادها و تشکلات مربوط به زنان می خواهیم تا ضمن توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مسیر معرفی الگوی زن مسلمان « زن نه شرقی نه غربی» گام بردارند گفت: و ما نیز در بسیج جامعه زنان کشور این مهم را با برنامه ریزی های دقیق دنبال می کنیم.

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری