Skip to Content

جانشین فرماندهی انتظامی ابرکوه:

نظارت مستمر بر فضای مجازی، راهکار مصون ماندن کاربران از آسیب های آن


جانشین فرماندهی انتظامی ابرکوه در جمع اعضاء کانون شهید چمران گفت: فرهنگ سازی و نظارت کارشناسانه و مستمر بر فضای مجازی از مهمترین راهکارهای مصون ماندن کاربران شبکه های اجتماعی از آسیب های احتمالی آن است.

به گزارش یزدبانو به نقل از سرو ابرکوه، کارگاه آموزشی اعتیاد به شبکه های مجازی و آسیب های ماهواره با مربیگری سرهنگ محمدرضا زنگویی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی و با حضور تعداد 22 نفر از دانش آموزان دختر عضو کانون برگزار شد.

زنگویی در این کلاس اظهار کرد: در کنار همه آثار مثبت شبکه های اجتماعی مجازی، پیامدهای منفی آن و چالش هایی که ایجاد نموده است، امری بدیهی است. آنچه مسلم است به جای برخورد سلبی با این پدیده نوین، بررسی و ریشه یابی منفی ناشی از آن و در پیش گرفتن راه های اصلاحی، قطعا نتایج بهتری را در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: راه اندازی شبکه های اجتماعی سالم، آموزش و فرهنگ سازی و نظارت کارشناسانه و مستمر بر فضای مجازی از مهمترین راهکارهای مصون ماندن کاربران شبکه های اجتماعی از آسیب های احتمالی آن است.

زنگویی افزود: اگر رفتاری باشد که در آن ضرورتی نباشد، تکرارش نوعی اعتیاد است. استفاده پرتکرار از فضای مجازی هم شامل این قاعده شده و زیانبار است. طبیعی است که استفاده بی‌رویه از این فضا می‌تواند اختلالاتی را به همراه داشته باشد؛ مثل خلل در غذاخوردن و در خواب و نوجوانان باید به این آسیب ها توجه کرده تا دچار این نوع اعتیاد نشوند.

وی افزود: این آسیب ها در مورد ماهواره نیز به چشم می خورد، هر چند ماهواره شبکه های علمی و مورد استفاده دارد اما نباید غافل بود که اکثر شبکه های ماهواره ای اهدافی جز تسخیر و تخریب و تباهی انسان‌ها و به انحطاط و انحراف کشاندن آن‌ها و فرهنگ ها و آداب و رسوم‌ها و تبدیل به دهکده جهانی عاری از معنویت ندارد.

گفتنی است کمالی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیز در این برنامه حضور داشت.

در پایان از مطالب بیان شده مسابقه ای برگزار شد و به پاسخ دهندگان جوایزی اهداء شد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری