Skip to Content

انتخابات در کلام هنرمندان یزدی؛

نمایندگان آینده باید «پرونده ویژه» برای فرهنگ استان یزد باز کنند


چند نفر از هنرمندان مطرح استان یزد در پی نزدیک شدن به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری به صحبت در مورد مقوله مهم انتخابات پرداختند.

به گزارش یزدبانو، به نقل از یزد هنر، چند نفر از هنرمندان مطرح استان یزد در پی نزدیک شدن به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری به صحبت در مورد مقوله مهم انتخابات پرداختند که متن کامل به شرح زیر است.

عالیه مهرابی شاعر توانمند استان یزد:

دلیل و انگیزه از شرکت در انتخابات:
ما با شهیدان عهدو پیمانی چنین بستیم
هرگز نماند سنگر دشمن شکن خالی

ویژگی نماینده اصلح:
ای کاش یار ما که شد مسند نشین یک روز
یادش بماند پای عهدی کهنه در کار است

پیامد شرکت در انتخابات:
یک پیاله شراب پیروزی است توی  دستان نیمه ی اسفند
ساقیا جام دیگری پر کن ،شربت خوشگوار یعنی این

مهمترین وظیفه مجلس آینده:
هر چند سنگ و صخره ها در راهشان باشد
دریا شوند و صخره را از پا بیندازند

نقش هندمندان در انتخابات:
روی انگشتهای جوهری ام می کشم نقش سرزمینم را
دستهای شناسنامه ی من باز هم می شود حنابندان
پای بنچاق این شهید آباد یک گل سرخ می کنم امضا
سندی بر طروات باغ است برگ رای شکفته در باران

 

محمد رضا امیر خانی هنرمند نمایشی استان:

محمد رضا امیر خانی در مورد حضور در انتخابات گفت: حتما در انتخابات شرکت خواهیم کرد زیرا که با انتخاب نماینده شایسته و اصلح قبل از همه، شرایط بهتری برای خود و جامعه  فراهم می کنیم.

این هنرمند نمایشی استان به خصوصیات نماینده اصلح اشاره کرد و افزود: نماینده اصلح متعهد است، شعار نمی دهد، منطقی است و البته گستره نگاهش محدود و جزء نگر نیست، شناخت خوبی از جهان پیرامون خود دارد و البته برای ندانسته ها و نداشته هایش حتما از مشاوران کارآزموده و متبحر مدد می گیرد.

وی ادامه داد: کشور ما با قوانین به روز و تصمیمات منطقی و همچنین نظارت دقیق بر اجرای قوانین هر مشکلی را برایش راه چاره دارد. لذا با توجه به این مهم، پیامد یک انتخابات با نمایندگان اصلح بیمه شدن کسور است که حداقل از حیث قانون و اجرا به لاینحل و بلبشو نمی رسیم.

امیر خانی خاطر نشان کرد: مهمترین وظیفه مجلس آینده اجرای برنامه های توسعه کشور و نظارت بر آن می باشد. لذا وضع قوانینی که منجر به بهبود تولید و معیشت بهتر مردم؛ رفع بیکاری و چشم اندازی از نشاط و بهره وری درست امور باشد باید در دستور کار قرار بگیرد. افزون بر مسائل فوق به مساله فرهنگ و هنر و جوانان توجه ویژه ای شود که دشمن دون تهاجم فرهنگی و نفوذ را در دستور کار خود قرار داده است.

 

حامد زارع استاد و هنرمند گرافیک استان یزد:

حامد زارع با اشاره به اهمیت انتخابات و حضور حداکثری مردم در آن اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت در انتخابات یعنی اینکه تک تک افراد در حرکت رو به رشد کشور سهیم هستند و سرآغاز همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولین می باشند لذا انتخابات پر شور لرزه بر اندام صهیونیست جهانی و از خود راضی های جهان می اندازد و آنها را به عقب نشینی وادار می کند.

این هنرمند گرافیکی در ادامه گفت: نماینده اصلح باید عمیقا دیندار باشد چرا که با داشتن چنین شاخصه ای، دین را در صدر کلیه امور خود برای تصویب قوانین قرار می دهد و با نگاه عمیقی که در این زمینه دارد تمام جوانب کار را با شاخصه دینی خود ترسیم می کند.

وی در پایان افزود: اگر مجلس به درد فرهنگ توجه کند و خودش و افراد منتخبش در امد و رفت ها و جلسات منظم باشند و با جدیت به امور فرهنگی از جمله اسراف در جامعه و دروغ و حتی وجدان کاری و چندین و چند مسئله مهم فرهنگی بپردازند امور دیگر قاعدتا اصلاح شدنی هستند.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری