Skip to Content

بانوی ایثارگر یزدی:

هشت سال کار افتخاری زنان یزدی در دفاع مقدس / تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عشق به وطن است


بانوی ایثارگر یزدی زنان استان دارالعباده را در هشت سال دفاع مقدس نمونه و الگوی مثال زدنی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دهه های مختلف انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار یزدبانو؛ هشت سال دفاع مقدس دارای زوایای پنهان و آشکار فراوانی است که برخی از این زوایا در خاطرات بازماندگان پرافتخار جنگ اعم از جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بیان شده و می شود ولی برخی از این زوایا را خبرنگاران می بایست با توجه به شرایط روز از نگاه کارشناسان تحلیل کنند و بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را با الگو برداری از فضای سراسر ایثارگرانه مردم ایران در آن زمان حلّ و فصل کنند.


یکی از این زوایا ستادهای پشتیبانی جنگ در تمام شهرستان های ایران و مراکز استانها بود که با بسیج مردمی توانستند در شرایط تحریم اقتصادی با جذب و مدیریت کمک های عاشقانه مردم به رزمندگان در پیشبرد اهداف عملیات ها کمک کنند.


طاهره حاتمی یکی از هزاران زن ایثارگر یزدی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس در ستاد پشتیبانی شهرستان بافق و یزد فعالیت کرد و هم اکنون نیز به عنوان یک بانوی بسیجی در ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس از هیچ کوششی دریغ نمی کند.


این بانوی ایثارگر در گفتگو با خبرنگار یزدبانو اظهار کرد: وضعیت اقتصادی زمان جنگ به مراتب از وضعیت کنونی وخیم تر بود و با توجه به وجود جنگ تحمیلی و مخارج زیاد جنگ، بر اوضاع اقتصادی مردم نیز تأثیر می گذاشت.


حاتمی افزود: آنچه که باعث پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در بدو پیروزی انقلاب می شد عشق و علاقه ایثارگرانه امت حزب الله به وطن و خون شهدا بود که اقتصاد مقاومتی در تمام زوایای زندگی مردم اعم از خورد و خوراک و تحصیل فرزندانشان و حتی دوری از تجملات موج می زد که الگوی ماندگاری برای تمام دهه های مختلف انقلاب اسلامی به شمار می رود.


وی تصریح کرد: بسیاری از مردم هزینه هایی که را که بر اثر صرفه جویی پس انداز می کردند و حتی دسترنج یکسال کشاورزی خود را به جبهه ها اهدا می کردند.


این بانوی پیشکسوت صحنه ایثار و جهاد ادامه داد: زنان یزدی بدون هیچ چشمداشتی در ستادهای پشتیبانی جنگ کارهای مختلفی از جمله خیاطی و دیگر امور پشتیبانی را مثل یک زن کارگر و کارمند انجام می دادند و هیچ گاه یک ریال به عنوان حق الزحمه دریافت نکردند.


*وقتی خانواده شهدا در ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ فعالیت می کردند
حاتمی گفت: در زمان چنگ امام جمعه شهرستان بافق مرحوم حجت الاسلام میرغنی زاده  هرگاه خبر شهادت شهیدی را می آوردند چند نفر از بانوان ستاد پشتیبانی را مأمور می کرد تا با یک جلد قرآن به خانه شهید بروند و دلجویی کنند  و از خاطرات ماندگار این دیدارها اعلام آمادگی مادران، خواهران و همسران شهدا برای حضور در ستاد پشتیبانی جنگ بود.


وی ابراز کرد: اکنون در شرایط فعلی تحریم اقتصادی متأسفانه تجملگرایی افزایش یافته است و با کمی کار فرهنگی و تبلیغات می توان مردم را به آن روزها پیوند داد تا آینده پررونق تری را برای خود و فرزندانشان ترسیم کنند.


وی تصریح کرد: کسی با افزایش رفاه و وضعیت اقتصادی مردم مخالف نیست و یکی از اهداف انقلاب اسلامی نیز رونق اقتصادی و مقاومت در این راه بوده است که یکی از هزاران هدف دشمن در جنگ تحمیلی نیز نابودی اقتصاد کشور ما و به یغما بردن ذخایر و معادن ما بود که با مقاومت مردم در این راه نتوانستند حتی یک وجب از خاک ما و یک قطره از نفت ما را به یغما ببرند.


*خاطره به یادماندنی مردم بافق
این بانوی ایثارگر یزدی در خصوص خاطرات خود از دوران مبارزه و ایثار اظهار کرد: به یاد می آورم شهید علی اصغر حبیبیان را که در جهاد شهرستان بافق کار می کرد و هرگاه تشییع جنازه شهیدی می شد او به عنوان تکبیرگو پشت بلندگو قرار می گرفت و در مراسم شهدا شعار می داد و وقتی خودش شهید شد کسی نبود که در تشییع او همچون خودش شعار دهد بنابراین صدایش را که در جهاد ضبط کرده بودند پشت بلندگو گذاشتند و مردم همنوا با صدای شهید شعار میدادند و این خاطره به یادماندنی مردم بافق است.

انتهای پیام / زهرا صبوحی




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری