Skip to Content

یادداشت یزدبانو

هشداری برای مجردها


متأسفانه بعضی از جوان های ما به خاطر ظاهر، عناوین و پست ؛ مقام طرف مقابل ،چشم و هم چشمی، ترحم ودستگیری، انتقام، حال گیری، فرار از دست شرایط نامطلوب خانواده، محدودیت های خانواده و دلایل اشتباه دیگر ازدواج می کنند وبسیاری از مواردی که در آن عدم تناسب دارند را نادیده می گیرند

به گزارش خبرنگار یزدبانو، فریبا شکیبا کارشناس ارشد مشاوره در یادداشتی دیگر با عنوان « هشداری برای مجردها» اورده است:
متأسفانه بعضی از جوان های ما به خاطر ظاهر، عناوین و پست ؛ مقام طرف مقابل ،چشم و هم چشمی، ترحم ودستگیری، انتقام، حال گیری، فرار از دست شرایط نامطلوب خانواده، محدودیت های خانواده و دلایل اشتباه دیگر ازدواج می کنند وبسیاری از مواردی که در آن عدم تناسب دارند را نادیده می گیرند یا به تعبیری باور به این دارند که همسر خود را بعد از ازدواج تغییر مي‌دهیم و او را با توجه به سلیقه و عقاید خود، به شکل جدیدی که مي‌خواهیم در مي‌آوریم!!! ب

ه نظر مي‌رسد طرفداران این عقیده، انسان را موجودی‌ مانند مجسمه تصور مي‌کنند که از جنس سنگ است و مي‌توان آن را به هر شکلی‌ تراش داد! غافل از اینکه او یک انسان است با دنیایی خاص خودش و بسیاری  از رفتارها و ویژگی های منحصر به فرد ،که تغییر دادن آن دشوار می باشد.
پس جملاتی مثل این که « بعدا درست می شود، خودم درستش می کنم، چون به من علاقه دارد خودش را باب میل من تغییر می دهد و ...» جملات صحیحی نیست  وآسیب ها از همین تفکر غلط شروع می شود. فراموش نکنید که ازدواج درمانگاه نیست.وقرار نیست همه چیز اون طور که ما می خواهیم و در ذهنمان تصور می کنیم پیش برود.
متأسفانه ازدواج نه تنها تغییر دهنده افراد نیست حتی فرایند تغییر را هم آسان نخواهد کرد. به واقع ازدواج خصوصیات و ویژگیهای نامطلوب را بزرگ و برجسته می کند . و صفات نهفته چه مثبت چه نفی را آشکار می سازد.
پس چشمتان را خوب باز کنید ببینید آیا با همین خواستگارتان بدون هیچ تغییر و اصلاحی در رفتارش، عقایدش، وضع علمی و مالی‌اش می توانید زندگی کنید یا نه؟و بر مبنای همین الان، کاملا واقع بینانه ، تصمیم بگیرید.
یکسری عوامل به عنوان هشدار وخط قرمز در نظر گرفته می شود که خواهشا جدی بگیرید  وروی آنها خط بکشید وبه قصد اصلاح با آنها ازدواج نکنید یا درواقع اصلا با آنها ازدواج نکنیدکه تغییر در بسیاری از موارد زیرغیرممکن خواهد بود.
1.بیمار روانی

2. بی دین

3. بداخلاق وتند خو

4. مادی وبخیل 

5. مجرم وخلاف کار

6. دوست باز افراطی

7. زن زیبا ازخانواده فاسد 8

. دهن بین ووابسته به خانواده(بچه ننه) 

9.معتاد
  پس با یک  انتخاب نادرست باعث تباه کردن سرنوشت خود وآسیب به فرزندانتان وحتی جامعه نشوید.
پس دختر خانم ها؛ آقا پسرها؛
دخترخانم ها و آقا پسرهای مجرد بهتر است که حتما در انتخاب معیارها ودلایلتان برای ازدواج کمی تامل کنید وسعی کنید راه درست را در پیش بگیرید و حتما قبل از ازدواج با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید و از او کمک بخواهید تا در انتخاب و شناخت طرف مقابل به شما کمک کند.

انتهای پیام/ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری