Skip to Content

دکتر محراب در همایش تحکیم بنیان خانواده ابراهیم آباد؛

همسرداری و تربیت فرزند دو وظیفه زن در خانواده است


دکتر محراب درهمایش تحکیم بنیان خانواده ابراهیم آباد رستاق با بیان اینکه نقش مادران در تربیت فرزندان امری بی بدیل است گفت: گرچه تربیت بر عهده والدین می‏باشد اما نقشی که مادران در تربیت دینی و اخلاقی و روحی فرزندان دارند، بیش از پدران است.

به گزارش یزد بانو،به نقل از سایت اشکذر، همایش تحکیم بنیاد خانواده با رویکرد همسرداری و تربیت فرزندان در ابراهیم آباد رستاق برگزار شد.
در این مراسم که با حضور جمعی از بانوان رستاقی برگزار شد، دکتر محراب با بیان اینکه نقش مادران در تربیت فرزندان امری بی بدیل است گفت: گرچه تربیت بر عهده والدین می‏باشد اما نقشی که مادران در تربیت دینی و اخلاقی و روحی فرزندان دارند، بیش از پدران است. وی گفت: تأکید آموزه‏های دینی بر انتخاب همسر(زن) از خانواده‏های بافضل و کمال و دانش و فرهنگ، به این دلیل است که نتیجه خود را در تربیت فرزندان به صورت آشکار نشان می‏دهد. دکتر محراب در ادامه بیان داشت: تربیت، معادل واژه پرورش در زبان فارسی و به معنای تغذیه، رشد، تهذیب، تأدیب و ترقی آمده و دانشمندان علم تعلیم و تربیت نیز برای آن تعاریف متنوعی را ارائه کرده‏اند از جمله تربیت عبارت است از پرورش دادن، یعنی استعدادهای درونی که بالقوه در یک شیء موجود است را به فعلیت در آوردن و پروراندن. وی گفت: در قرآن درباره پرورش روح و تهذیب و تنزیه نفس از آلودگی‏ها واژه تزکیه آمده و امروزه در عربی نیز همین واژه کاربرد دارد. این کارشناس امور خانواده تأکید کرد:‌ زندگی آدمی همیشه تحت تأثیر تربیتی است که شخصیت او را شکل داده است، از این رو افلاطون گفته است: بر اثر تربیت، جسم و روح انسان به بلندترین پایه جمال و کمال می‏رسد؛ بنابراین عالی‏تر و مقدس‏تر از تربیت فنی نیست. محراب از مربیان و مادران حاضر در جلسه خواست که از سیره و روش حضرت زهرا (س) در تربیت فرزند و متربیان استفاده کنند؛‌ زیرا حضرت زهرا (س) برای یک لحظه نیز از این کار مهم غفلت نورزیدند و ضمن الگودهی عملی به فرزندان خویش و به جای آوردن آداب و رسوم اسلامی در هنگام تولد و پس از آن همواره راه و رسم زندگی اسلامی، پایبندی به اصول اعتقادی، مراعات اخلاق اسلامی را به آنان می‏آموخت. وی افزود: عملکرد صحیح و خدمات مهمی هم که فرزندان ایشان به اسلام و مسلمانان ارائه دادند اثر همان تربیت صحیح خانوادگی و سرمشق گرفتن از پدر و مادری چون حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) بود. SAM_0479 SAM_0471 SAM_0469 SAM_0482



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری