Skip to Content

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد مطرح کرد؛

پرخوری، پرنوشی و پر ادراری؛ شایع ترین علامت دیابت/احداث اولین بیمارستان دیابت کشور در اشکذر


مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد گفت:پرخوری،پرنوشی و پرادراری شایع ترین علامت بیماری دیابت بوده و افراد ی که با چنین علائمی مواج شدند سریعا به این مرکز مراجعه کنند.

به گزارش یزدبانو به نقل از یزدامروز؛ مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد به مناسبت «روز دیابت و رسانه»  در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب که بسیاری از مردم استان از چاقی و بی تحرکی رنج می برند گفت: متاسفانه درحال حاضر دراستان یکصد هزار نفر مبتلا به دیابت و یکصد هزار نفر پیش دیابتی وجود دارد.

دکتر سیدمحمدرضا آقایی افزود: پس از تنظیم سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیردر کشور دانشگاه علوم پزشکی یزد یکی از اولین دانشگاه های پزشکی در کشوراست که نسبت به تدوین سند استانی آن اقدام کرده است.

آقایی با اشاره به تاریخچه تصویب و بهره برداری از مرکز دیابت استان یزد اضافه کرد: مرکز فوق با تجمیع انواع امکانات و خدمات تلاش کرده تا نیازمندی های بیماران دیابتی را مرتفع سازد و هم اکنون ارائه دهنده مدل کلینک جامع دیابت کشور است.

وی با بیان این نکته که در حال حاضر بیش از 37 هزار نفر دیابتی در این مرکز دارای پرونده هستند  اظهار داشت: از همه دیابتی های عزیز و افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند در خواست می کنیم تنها برای یک دفعه هم که شده به این مرکز مراجعه و نسیت به تشکیل پرونده جهت تحت پوشش قرار گرفتن اقدام کنند.

این مسئول از اجرای طرح رایگان ترزیق واکسن هپاتیت و معاوینه اولیه دندانپزشکی تمامی بیماران دیابتی خبر داد و افزود: این مرکز با پیشرفته ترین امکانات و خدمات آماده ارائه خدمت به افراد دیابتی است و بیماران دیابتی با مراجعه به این مرکز می توانند تمامی نیازمندی های خود از قبیل تست کلیه،معاینه چشم و پا را انجام دهند.

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با اشاره به وجود پزشکان طب سنتی در زمینه دیابت در این مرکز گفت: برای افرادی که بخواهند از داروهای گیاهی و خدمات طب سنتی نیز بهره ببرند  تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی با تاکید براین نکته که در این مرکز  مواد غذایی مخصوص بیماران دیابتی نیز توزیع می شود از این بیماران درخواست کرد که مواد غذایی رژیمی خود را از مراکز معتبر و خاصه این مرکز تهیه کنند و نسبت به رعایت این نکته حساس باشند.

آقایی افراد چاق ، دارای سابقه فشار خون،چربی خون و دیابت در خانواده،دارای سابقه دیابت بارداری، دارای سابقه سقط جنین بدون علت و بانوانی که فرزندان بالای 4 کیلوگرم را به دنیا اوردند از افراد پیش دیابتی دانست وگفت:پرخوری،پرنوشی و پرادراری شایع ترین علامت بیماری دیابت بوده و افراد ی که با چنین علائمی مواج شدند سریعا به این مرکز مراجعه کنند.

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد از چاقی 70درصد کارمندان دولت خبر داد و گفت: در طرح پایش سلامت کارکنان دولت به ترتیب 14 و17 درصد از این افراد مبتلا به دیابت و فشار خون هستند.

آقایی ضمن اعلام خبر احداث اولین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دیابت کشور دراشکذر یزد اضافه کرد: کلینیک های تخصصی سطح 2 در بیمارستان ها نیز به صورت آزمایشی راه اندازی شدند که این دو طرح در آینده ای نزدیک به صورت رسمی توسط مسئولان عالی رتبه وزارتخانه اعلام خواهد شد.

برگزاری جشن بزرگ پاییزی دیابت با حضور هنرمندان کشوری در یزد و افتتاح آزمایشگاه سلولی مولکولی ژنتیک تا یک ماه آینده در مرکز دیابت یزد از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/ح




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری