Skip to Content

رئيس اتحاديه فروشندگان پوشاك يزد:

پوشاک 25 درصد گران‌تر به دست یزدی‌ها می‌رسد


علی عزیزی از گران‌تر بودن 20 تا 25 درصدی پوشاک در یزد خبر داد

به گزارش یزدبانو، علی عزیزی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به خسارت سنگین کرونا به فروشندگان و توزیع‌کنندگان پوشاک در استان یزد گفت: ازآنجاکه خرید لباس نو بافرهنگ عید باستانی عجین شده است و با توجه به تمهیداتی که فروشندگان برای بازار شب عید خود اندیشیده بودند این بحران ضربه بزرگی به فروشندگان پوشاک وارد کرده است.

رئيس اتحاديه فروشندگان پوشاك يزد افزود: صنف فروشندگان پوشاک بزرگ‌ترین صنف در استان یزد است که متأسفانه علی‌رغم وعده وعیدهایی که از طرف مسئولان درزمینهٔ همکاری بانک‌ها با اصناف داده‌شده بود تاکنون تعداد اندکی از بانک‌ها همکاری کرده و اکثراً بدون توجه به این دستورالعمل‌ها با اصناف رفتار می‌کنند.

عدم همکاری برخی بانک‌ها با اصناف دردسرساز شده است

وی بابیان این مطلب که متأسفانه درزمینهٔ چک‌های برگشتی با بازاریان همکاری صورت نگرفته اظهار داشت: بانک‌ها از صدور دسته‌چک برای اصناف اجتناب می‌کنند درحالی‌که بانک مرکزی وعده داده بود به افرادی که در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت چک برگشتی داشته باشند خدمت ارائه دهد.

عزیزی ادامه داد: در بحث امهال اقساط نیز اکثر بانک‌ها اقساط خود را برداشت کرده و یا حساب ضامنین را مسدود می‌کنند حتی از دادن فرصت تنفس سه‌ماهه به بهانه‌های مختلف سرباز می‌زنند برای مثال برخی اصناف برای اخذ تسهیلات فاکتور خرید دکوراسیون ارائه دادند که الآن بانک‌ها این وام را شامل تنفس سه‌ماهه ندانسته و این موضوع برای همکاران ما گرفتاری‌های زیادی درست کرده است.

علت گرانی پوشاک در یزد

رئيس اتحاديه فروشندگان پوشاك يزد در بخش دیگری از سخنانش به بیان علت گرانی پوشاک در یزد پرداخت و گفت: مهم‌ترین دلیل این است که در استان یزد تعداد تولیدکنندگان پایین بوده و همین تعداد نیز تولیدات خود را به عمده‌فروشان تهرانی می‌فروشند و فروشنده یزدی باید جنس خود را 15 تا 20 درصد گران‌تر تهیه کند.

عزیزی افزود: بنابراین پوشاک در یزد 20 تا 25 درصد گران‌تر است البته وجود تولیدکنندگان متعدد در برخی شهرها و فروش مستقیم توسط خود تولیدکننده نیز دلیل دیگری در ارزان‌تر بودن قیمت پوشاک نسبت به یزد است.

قدردانی از اتاق و بسیج اصناف یزد

وی ضمن قدردانی از اتاق اصناف و سازمان بسیج اصناف استان یزد اظهار داشت: به همت این دوستان 138 واحد که شامل 10 درصد از فروشندگان پوشاک یزد هستند برای دریافت تسهیلات 100 میلیون ریالی کم‌بهره به بانک عامل معرفی شدند که با استقبال خود همکاران مواجه شده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: هرچند این رقم چندان قابل‌توجه نیست اما برای برخی از اعضا که دارای مغازه‌های کوچک هستند گره‌گشا خواهد بود.

رئيس اتحاديه فروشندگان پوشاك يزد در پایان بابیان اینکه اصلی‌ترین دغدغه فروشندگان پوشاک مشکلات مالی است ابراز داشت: از مسئولان درخواست دارم جهت رونق مجدد فعالیت اصناف به‌ویژه صنف پوشاک به کسبه وام‌هایی با مبالغ بالا با نرخ سود متعارف اختصاص دهند تا کسبه بتوانند مجدداً زیر بار فشار اقتصادی قامت راست کنند.
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری