Skip to Content

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد:

پیام غدیر اتحاد امت اسلامی زیر چتر رهبری است


مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ضمن تبریک به مناسبت عید بزرگ ولایت و امامت، اظهار کرد: بنابراین پیام عید غدیر اتحاد امت اسلامی زیر چتر رهبری است تا کفار مأیوس و مسلمانان عزتمند و سربلند شوند.

به گزارش یزدبانو؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد کارگر شورکی، گفت: اساس دین بر توحید و نبوت استوار است و اکمال آن برای بقاء، نصب ولی و جانشین است که این مهم در روز عید غدیر محقق شد و موجب یاس و ناامیدی کفار گردید؛ بنابراین نعمت ولایت برتر از همه نعمت‌ها است، چراکه حاكمیت اسلام، پس از رسول خدا (ص) در پرتو ولایت استمرار پیدا می‌کند و خداوند در روز غدیر، نعمت برتر را به مردم هدیه نمود و با آیه «و اتممت علیكم نعمتى» نعمتش را بر انسان‌ها تمام نمود.

وی تصریح کرد: کسی می‌تواند جانشین پیامبر (ص) بشود که شبیه‌ترین مردم به پیامبر خدا (ص) باشد و امیرالمؤمنین (ع) در بین صحابه ازنظر اخلاص و زهد، علم و تقوا، شجاعت وایمان، ایثار و فداکاری، عدالت و امانت‌داری نظیر ندارد و تشخیص آن به دست خداست و پیامبر خدا در آن روز ابلاغ دستور الهی نمود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، تصریح کرد: وظیفه حوزه‌های علمیه تبیین درست واقعه غدیر است و اگر این مهم به‌درستی صورت گیرد خود عامل وحدت امت اسلامی می‌شود بنابراین پیام عید غدیر اتحاد امت اسلامی زیر چتر رهبری است تا کفار مأیوس و مسلمانان عزتمند و سربلند شوند.

کارگر شورکی، متذکر شد: بزرگداشت وزنده نگه‌داشتن عید غدیر وظیفه همه ازجمله طلاب و حوزه‌های علمیه است و هر چه عید غدیر، بیشتر در جامعه معرفی شود، بصیرت در جامعه بیشتر و مشکلات جامعه اسلامی کمتر خواهد شد، البته با توجه داشته باشیم که زنده نگه‏داشتن غدیر تنها به جشن و مراسمات نیست بلکه باید تابع ولایت شد.

وی در ادامه افزود: همان‌گونه حضرت امام خمینی (ه) فرمودند: «زنده نگه‏داشتن این عید، نه براى این است كه چراغانى بشود و قصیده خوانى بشود و مداحى بشود، این‏ها خوب است، اما مسئله این نیست، مسئله این است كه به ما یاد بدهند كه چطور باید تبعیت كنیم، به ما یاد بدهند كه غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشى كه حضرت امیر (ع) در این حكومت پیش‏گرفته است، باید روش ملت‏ها و متصدیان باشد. (صحیفه امام، ج‏۲۰، ص‏۱۱۲)» و در جای دیگر می‌فرمایند: تمسك به ولایت حضرت امیر (ع) تبعیت از مقاصد او است. باید کسانی که مدعى هستند كه ما شیعه امیرالمؤمنین (ع) هستیم، باید در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه‏چیز، از او تبعیت داشته باشند. (صحیفه امام، ج‏۱۸، ص‏۱۵۵)

کارگر شورکی در پایان اظهار کرد: بنابراین مسئولین کشور باید الگویشان رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) باشد و از او تبعیت کنند تا کشور نمونه داشته باشیم و الگو خوبی برای جهان اسلام شود.

انتهای پیام/3857




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری