Skip to Content

نگاهی به روند انتخاب شهردار جدید تفت؛

چرا «پیرنیا» شهردار تفت شد؟


رییس شورای شهر تفت با تایید خبر انتخاب «محمدرضا پیرنیا» به عنوان شهردار تفت گفت: انتخاب «پیرنیا» پس از تحقیق و بررسی رزومه و سوابق کاری و نیز مذاکره و بحث حضوری با وی و با اتفاق آرا شورای شهر انجام شد.

به گزارش یزد رسا، با برگزاری مراسم تحلیف شورای شهر دوره پنجم شهر تفت، فرصت 4 ساله شورای شهر برای خدمت به مردم آغاز شد.

شورای شهر تفت که مانند بسیاری از شهرهای دیگر استان یبا خانه‌تکانی کلی مواجه شد و اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر یا ثبت‌نام نکردند و یا موفق به کسب آرای لازم برای حضور در جمع 5 منتخب شهر نشدند، نیز با حضور افراد جوان و نیز با‌تجربه در شورای شهر همراه است.

طبق ماده 71 قانون شوراها، شورای اسلامی شهر موظف است بلافاصله پس از رسمیت‌یافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام ‏نماید.

اولین و اصلی ترین اقدام شورای شهر تفت بعد از مراسم تحلیف انتخاب شهردار است؛ انتخاب شهردار از مهمتر‌ین تصمیمات شورای شهر برای آینده کاری خود و توسعه شهر است و سنجش گزینه‌های مختلف در این قالب‌ها می‌تواند به تصمیم مناسب برای آینده شهر کمک کند و البته شاخص‌های مورد نظر شورای شهر در دست مردم و رسانه‌ها باشد تا به شهردار آینده در دسترسی به اهداف تعیین‌شده کمک کنند و یا در صورت فراموشی و یا انحراف از برنامه، تذکر داده شود.

شایعات و بحث های گوناگون و زیادی در طول مدت 3 ماهه انتخابات تا آغاز بکار شورای شهر در گوشه و کنار بازار و رسانه ها مطرح شد.

برخی گمانه زنی ها حکایت از رایزنی با اشخاصی چون«فرامرز رمضانی» شهردار اسبق منطقه 2 یزد و مدیر سرمایه گذاری و مشارکتی شهرداری یزد، «خباز زاده»عضو دوره های سوم و چهارم شورای شهر یزد، «محمد حسین دهستانی» شهردار سابق حمیدیا و رئیس بازرسی شهرداری یزد برای مدیریت شهرداری تفت داشت.

برخی ها از ابقای شهردار فعلی تفت سخن می گفتند؛ اما شورای شهر تفت به صورت چراغ خاموش با بررسی و گرفتن برنامه از افراد مختلف نهایتاً با انتخاب شهردار فعلی تفت به عنوان سرپرست، به طور غیر رسمی از انتخاب «محمد رضا پیرنیا» به عنوان شهردار تفت خبر داد.

«محمدرضا پیرنیا» که در دوره ای سرپرست شهرداری یزد بوده است، سابقه خدمت در سمت های گوناگون شهرداری یزد از جمله مدیر درآمدهای عمومی، مدیر امور مالی، معاون اداری و مالی، معاون برنامه ریزی و توسعه و قائم مقام شهردار را دارا بوده و هم اکنون مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد است.

رییس شورای شهر تفت نیز در گفتگو با خبرنگار صبح تفت، با تایید خبر انتخاب «محمدرضا پیرنیا» به عنوان شهردار تفت گفت: انتخاب «پیرنیا» پس از تحقیق و بررسی رزومه و سوابق کاری و نیز مذاکره و بحث حضوری با وی و با اتفاق آرا شورای شهر انجام شد.

«مهدی اعرابی» ادامه داد: «پیرنیا» تحصیلات مرتبط، سوابق اجرایی، مدیریت مناسب در حوزه های مختلف شهرداری و دارای ویژگیهای اخلاقی و شخصیتی ارزشمندی است که به عنوان گزینه منتخب شورا به استانداری یزد جهت مراحل گزینشی و صدور حکم معرفی شده است.

انتهای پیام/م*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری