Skip to Content

کارگاهی برای کاهش طلاق؛

کارگروه ملی مداخله در فرآیند طلاق در استان یزد تشکیل شد


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت : این کارگاه با هدف تربیت مدرسین و نمایندگانی از سراسر کشور به مدت چهار روز در یزد برگزار می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت : این کارگاه با هدف تربیت مدرسین و نمایندگانی از سراسر کشور به مدت چهار روز در یزد برگزار می شود.

به گزارش یزدبانو؛ سید علی اصغر رفاهی در آیین افتتاحیه این کارگاه خاطر نشان کرد: موضوع این کارگاه خیانت ،خشونت خانگی و مشکلات جنسی و روابط عاطفی است و کارشناسانی از سراسر کشور با روند کنترل این معضلات آشنا می شوند.

وی اظهار داشت : آسیب اجتماعی طلاق در سنوات اخیر با رشد زیادی در جامعه روبرو بوده است به صورتی که همواره جزء ده خواسته اول در ورودی پرونده ها به محاکم قضایی ثبت می شده است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: در استان یزد با تلاشی که صورت گرفت روند کاهش طلاق محقق شد و اکنون در ده عنوان اولیه ورودی پروند ها به دادگستری ، خواسته طلاق به چشم نمی خورد.

وی با اشاره به تشکیل مرکز تحکیم بنیان خانواده در سال 91 در استان یزد ابراز داشت: تلاش های صورت گرفته در این مرکز منجر به صلح و سازش های ماندگار قریب به 4هزار پرونده از پرونده‌های طلاق در سه سال اخیر شده است و راهبرد این مرکز سوق دادن زوج های جوان به اخذ تصمیم های منطقی و عدم برخورد های احساسی با موضوع خانواده است.

رفاهی یادآور شد: چند سال قبل در طلاق های توافقی اگر زوجین صبح به دادگستری مراجعه می کردند می توانستند ظهر با در دست داشتن حکم طلاق ، دادگستری را ترک کنند که در سنوات اخیر این روند اصلاح شد و دیگر هیچ پرونده طلاقی ابتدا در دستگاه قضایی ثبت نمی گردد و پرونده ها باید با مراجعه به مراکز تحکیم بنیان خانواده ابتدا روند مشاوره ای این مرکز را طی نموده و در صورت عدم امکان سازش و تصمیم قاطع بر جدایی پس از انجام این مشاوره ها روند رسیدگی به پرونده خود را در دستگاه قضایی دنبال نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با اشاره به اهمیت موضوع طلاق،درخصوص کارگاه ملی مداخله در فرآیند طلاق و برنامه های این کارگاه ابرازامیدواری کرد : با ارائه مباحث مفید اساتید در موضوعات مختلف به افراد شرکت کننده، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

رفاهی با اشاره به برگزاری دوره های قبلی این کارگاه  در دو استان دیگر ، اظهار داشت:هدف از تشکیل این جلسات ، ارتقاء سطح دانش اساتید برای برگزاری کارگاه هایی در سطح استان بوده که پس از برگزاری کارگاه های استانی، شاهد فعالیت مراکز مشاوره خانواده خواهیم بود که مبنای این مراکز جلوگیری از ثبت طلاق توافقی در دادگاه های خانواده و ارجاع به مراکز مشاوره می باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان  در خصوص مفاد این کارگاه تصریح کرد:پیش بینی می شود با هماهنگی وبرنامه ریزی هایی که در این جلسات صورت می گیرد خروجی آن، کاهش آسیب های اجتماعی و مهار روند روبه رشد طلاق باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد :
گذار از جامعه سنتی به جامعه مدرن رشد طلاق را در پی داشته است


معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد  گفت : گذار جامعه سنتی به جامعه مدرن  و مهاجر پذیری استان و مواجه با فرهنگ های گوناگون رشد طلاق را در استان یزد در پی داشته است.

محمدعلی طالبی در آیین افتتاحیه کارگاه ملی مداخله در فرایند طلاق اظهار داشت : محیط سنتی ، اتکا به فرهنگ بومی  تقید به مسائل دینی و مذهبی استان یزد را در زمره استان های دارنده کمترین آمار طلاق در سطح کشور قرار داده بود .

وی میزبانی استان یزد از کارگاه ملی مداخله در فرایند طلاق را به فال نیک گرفت و ابراز داشت : امید است این میزبانی منجر به حرکت هماهنگ مسئولان و حرکت در جهت کاهش این آسیب اجتماعی گردد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: باید برنامه های پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق را با انسجام پیش برد و برنامه ریزی کرد تا از موازی کاری و یا حرکت های انفرادی که نتیجه معکوس می دهد جلوگیری گردد.

انتهای پیام/ش

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری