Skip to Content

یزدبانو/ نوشیدنی تابستانه

کدام نوشیدنی در تابستان از کلیه های شما محافظت می کند؟


این نوشیدنی خنک که پزشکان توصیه می کنند در فصل گرما بیشتر نوشیده شود باعث خنكي شده و خستگي يك روز گرم تابستان را از تن به در مي‌كند و از کلیه های شما در برابر تعریق بدن در فصل گرما محافظت می کند.

 

به گزارش خبرنگار یزدبانو، شربت آبليمو پرطرفدارترين و شايد خوشمزه‌ترين شربت يا آبميوه‌اي باشد كه واقعا باعث خنكي شده و خستگي يك روز گرم تابستان را از تن به در مي‌كند. اين شربت از ريه‌هاي شما در مقابل موقعيت‌هاي خطرناك مانند آسم، محافظت مي‌كند. اگر خيلي اهل خوردن ميوه و بخصوص مركبات نيستيد، مراقب باشيد چرا كه بيشتر در معرض ابتلا به آسم و خس خس سينه قرار خواهيد گرفت.

ويتامين C كه در مركبات وجود دارد، در واقع تنفس را تسهيل مي‌كند. ليمو به خودي خود براي درمان عفونت‌ها، سوءهاضمه، يبوست، ديابت،‌ مشكلات دنداني، تب، مراقبت‌هاي پوست و مو، خونريزي‌هاي داخلي، وبا، رماتيسم، سوختگي‌ها، اضافه وزن، اختلالات تنفسي و فشار خون بالا مؤثر است.

اين ماده به تقويت سيستم ايمني و تميز كردن معده كمك مي‌كند. خون را تصفيه مي‌كند و در مبارزه با بيماري‌ها به ياري بدن مي‌آيد. شربت آبليمو هم طبعا با دارا بودن همين خصوصيات مي‌تواند سنگ‌هاي كليوي را از بين ببرد، سكته‌هاي قلبي را درمان كند، دماي بدن را كاهش دهد و باعث آرامش شما شود.

 آبليمو با تشكيل اسيدسيتريك ادراري از تشكيل رسوبات در كليه جلوگيري و سنگ‌هاي كليوي را درمان مي‌كند. اين مسأله بويژه در تابستان كه آب بدن بر اثر گرما و تعريق بشدت كاهش مي‌يابد بيشتر مي‌شود و نوشيدن شربت آبليمو كمك زيادي به رفع اين مشكل مي‌كند و حتي گاها از آب هم در دفع سنگ مفيدتر عمل مي‌كند.

اکنون روش تهیه نوشیدنی مخصوص را با عنوان شربت لیمو و نعناع به شما آموزش می دهیم:

مواد لازم برای هشت نفر

آب لیمو یک فنجان

آب معدنی خنک: پنج فنجان

نعناع تازه خرد شده: یک فنجان و نیم

مواد برای تهیه شربت شکر:

آب : یک فنجان و نیم

شکر: یک فنجان و نیم یا 110 گرم

شربت شکر را آماده کنید. شربت را در پارچ بزرگی با آب میوه، آب معدنی و نعناع مخلوط کرده و بلافاصله با یخ سرو نمایید.

طرز تهیه شربت شکر:

مواد را در قابلمه کوچکی با هم مخلوط کنید و روی حرارت به هم بزنید تا شکر حل شود.

آن را بجوشانید سپس از روی حرارت بردارید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود.




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 4.5 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری