Skip to Content

یادداشت اختصاصی

کشتار کودکان و زنان از فلسطین تا یمن تحت لوای اسرائیل


رژیم غاصب صهیونیسم در کشتار کودکان و زنان مسلمان مرز نمی شناسد و در گوشه گوشه جهان از فلسطین گرفته تا سوریه و یمن و...مسلمانان به ویژه زنان و کودکان بی پناه را به خاک و خون می کشد.

یزدبانو؛ در میان شهدای چند دهه گذشته فلسطینیان اگر به آمار کشتار کودکان و زنان بنگریم دل هر آزاده و انسانی را به درد می آورد.تصاویر و فیلم های منتشر شده این کشتار به قدری وحشتناک است که دیدن آن برای افراد زیر 18 سال و بیماران قلبی ممنوع اعلام می شود.
تا کنون فکر می کردیم اسرائیل تنها به خون فلسطینیان تشنه است و هر فلسطینی را بدون در نظر گرفتن زن و کودک، نظامی و غیر نظامی به رگبار می بندد و یا خانه هایشان را بر سرشان خراب می کند.
اگر تاکنون قربانی شدن کودکان و زنان را در تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان مشاهده کرده‌ بودیم، امروز به مراتب جنایاتی هولناک‌تر در یمن توسط آل‌سعود به نیابت از آل یهود رقم خورده است که روح بشریت و انسانیت را می آزارد.

اکنون در آستانه روز جهانی قدس قرار داریم و با اگاهی از جنایات اسرائیل در گوشه و کنار جهان با مشت های گره کرده خواستار توقف این کشتارها و حذف نام اسرائیل از کشورهای سازمان ملل هستیم و امیدواریم اسرائیل و حامیان انها برای همیشه نابود شوند.


*کشتار مردم یمن توسط عربستان یک اقدام اسرائیلی
پایمان را از خاورمیانه فراتر نمی گذاریم.یمن کشور شیعه نشین کوچکی است که از ششم فروردین 94 یعنی از 15 ماه گذشته آماج حملات آل سعود  با عنوان عملیات «توفان قاطع» به دستور ملک سلمان پادشاه عربستان قرار گرفته است و بدلیل شباهت زیاد کشتار آل سعود به اسرائیل، اکنون به آل یهود یا آل صهیون در رسانه ها نامیده می شود و در حقیقت اسرائیل با نقاب عربستان دست به کشتار یک کشور ضد اسرائیلی زده است تا هر کجا مرگ بر اسرائیلی گفته می شود خاموش کند.
تخریب 96 روستای مرزی عربستان با یمن به دلیل نگرانی‌ امنیتی این کشور به عنوان اقدامات اولیه در این تجاوزانجام شده است.

تعداد 10  کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ به جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان است.


*حس انسان دوستانه بان کی مون، عربستان را رسوا کرد
خرداد ماه امسال بود که دفتر بان‌کی مون رسما اعلام کرد: نام ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن را از فهرست ناقضان حقوق کودکان خارج خواهد کرد که باانتقادات شدیدی علیه دبیرکل سازمان ملل متحد شکل گرفت.
اما بان‌کی مون در جمع خبرنگاران حاضر در ساختمان سازمان ملل در نیویورک حاضر شد  تا به آنها بگوید که گرفتن تصمیم برای خارج کردن نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان در جنگ بسیار دشوار و دردآور بوده استزیرا  تهدید عربستان سعودی و متحدانش به قطع کمک‌های مالی در عملیات بشردوستانه سازمان ملل او را در برابر یک انتخاب سخت قرار داده است.


*بیانیه سازمان های حقوق بشری علیه عربستان
طی چند روز گذشته به دلیل اقدام‌های عربستان در نقض عنی حقوق بشر،  سازمان  عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه مشترکی خواستار اخراج عربستان  از مجمع عمومی سازمان ملل و شورای حقوق بشر شده اند. گرچه این دو سازمان اخراج عربستان از این شورا را بعید می دانند ولی اعلام کرده اند تا زمانی که ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، حملات علیه غیرنظامیان در یمن را متوقف نکرده است، ریاض نباید در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد عضویت داشته باشد.
تحقق این خواسته دو سازمان حقوق بشری برای اخراج یکی از اعضا مستلزم کسب رأی موافق دو سوم است که به نظر دور از ذهن می‌رسد.
تصریح می شود که الان رییس کمیته حقوق بشر سازمان ملل عربستان است و رییس کمیته ضد تروریستی هم اسرائیل است که آیا عضویت این دو به سخره گرفتن مردم آزادی خواه جهان و حتی رسانه ها نیست؟


*آخرین امار کشتار مردم یمن تنها در یکسال از شروع جنگ
تنها طی دوماه از آغاز حمله عربستان به یمن تعداد 560مجموعه مسکونی هدف حملات هوایی، موشکی و دریایی قرار گرفته‌اند و بین ۹۵ هزار تا ۱۰۰ هزار خانواده مجبور به ترک خانه و مناطق مسکونی خود شدند. همچنین سعودی‌ها در این مدت ۵۴ بیمارستان و ۲۶ مسجد و ۱۶۸ مرکز آموزشی از جمله ۳ مدرسه که کودکان در حال درس خواندن در آن بوده و ۹۳۱ مرکز مردمی را هدف قرار داده‌اند. این در حالی است که ائتلاف مدنی رصد جنایتهای عربستان سعودی در یمن اعلام کرد که از ابتدای تجاوز به یمن تاکنون ۱۴۰۰ تن شهید و ۳ هزار نفر زخمی شده اند.
آخرین آمار از کشتار غیر نظامیان طی یکسال جنایات ال یهود یعنی از ششم فروردین 94 تا ششم فروردین 95 نشان می دهد که :  بیش از ۲۷هزار غیرنظامی بی‌دفاع یمن شهید و زخمی شدند و در این مدت ۲۳۶۷ کودک و ۱۸۸۷ زن به شهادت رسیدند.

*آمار کشته شدگان غیر نظامیان توسط اسرائیل
در جریان تهاجم سه هفته‌ای ارتش رژیم اشغالگر فلسطین به غزه که در اواخر سال 2008 و اوایل سال2009 میلادی صورت گرفت، بیش از1400 فلسطینی کشته شدند که بیشتر آنان را غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان تشکیل می‌دادند.
هر ماه صدها کودک فلسطینی به صورت غیرقانونی از سوی نیروهای رژیم اشغالگر فلسطین بازداشت شده و بدون طی مراحل قانونی، زندانی می‌شوند. این نیروها حتی خانوادة کودکان زندانی را از محل نگهداری‌شان آگاه نمی‌کنند و برای مدت طولانی آنان را تحت بازجویی قرار می‌دهند.
یک سازمان غیر دولتی حقوق بشر (بی¬تسلم) در فلسطین اشغالی نیز پیش از این در گزارشی با انتقاد شدید از بدرفتاری صهیونیست‌‌¬ها با افراد صغیر فلسطینی، اعلام کرده که نوجوانان زندانی در طول دوران بازداشت از حق ملاقات با خانواده¬‌شان محروم بوده‌اند.
حدود 93 درصد کودکان فلسطینی متهم به پرتاب سنگ، از جمله 19 کودک زیر 14 سال، به حبس از یک روز تا 20 ماه محکوم شده¬‌اند. اسرائیل از سال 2000تاکنون بیش از 2000کودک را به خاک و خون کشیده است.

اگر نگاهی گذرا به آمار کشتار اسرائیل بیندازیم این سئوال را از خود می پرسیم که چرا کشتار تعداد هشت‌هزار و 143 شهید  از جمله یک‌هزار و 519 زن و هزار و 996 کودک فلسطینی از چشم مجامع حقوق بشری دور مانده است و در می یابیم که آرمان مقدس امام خمینی(ره) به عنوان رهبر مستضعفان جهان یک آرمان انسانی و جهانی و حقوق بشری بوده است که مرز نمی شناسد و اکنون روز قدس به عنوان روز جهان اسلام نامگذاری شده است و از حقوق همه مظلومانی که تحت لوای اسرائیل به خاک و خون کشیده می شوند؛ دفاع می کند.
تعدا 15هزار و 184 مجروح  که یک‌هزار و 576 نفر از آنان زن و هزار و 782 نفر نیز کودک هستن از دیگر جنایات اسرائیل در فلسطین به شمار می رود..
ارتش رژیم صهیونیستی بیش از 2600 منزل مسکونی متعلق به زنان غزه را تخریب کرده است و 791 زن نیز در جریان این جنگ همسران خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که 600 دیگر نیز در اثر این جنگ، سقط جنین کرده‌اند.
به دلیل ادامه محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی که از سال 2007 برقرار شده و در کنار آن آغاز جنگ 51 روزه اخیر علیه این منطقه که در اثر آن بیش از دو هزار تن شهید و هزاران تن دیگر مجروح شدند، زنان غزه در شرایط بسیار سختی قرار گرفته‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز با استناد به آمارهای رسمی گزارش داد که ارتش اسرائیل از آغاز انتفاضه الاقصی در سپتامبر سال 2000 تاکنون نزدیک به 1200 بانوی فلسطینی را اسیر و300 زن را شهید کرده است.
مرکز حقوق بشر «المیزانی به مناسبت روز جهانی زن اعلام کرد: اسرائیل در حق زنان ساکن غزه مرتکب جنایت جنگی شده است برای مثال تنها در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه 293 زن فلسطینی را به شهادت رساند و 34 هزار و 697 زن دیگر را از منازل مسکونی‌شان آواره کرده که خانه‌های آنها به صورت کلی یا به شکلی که دیگر برای سکونت مناسب نیستند، تخریب شده است.

یادداشت: زهرا صبوحی/مدیر مسئول




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری