Skip to Content


کمک 1.6 میلیارد تومانی یزدی‌ها به ایتام و فرزندان محسنین


حامیان نیکوکار استان یزد یک میلیارد و 623 میلیون تومان به صورت نقد و کالا در قالب طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» در چهار ماهه نخست امسال به ایتام تحت حمایت و فرزندان نیازمند غیریتیم کمک کردند .

به گزارش یزدبانو به نقل از ايسنا – منطقه يزد، «غلامرضا مشعلچی» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به رشد ۳۳ درصدی کمک خیران در طرح محسنین و رشد ۲۵ درصدی در طرح اکرام ایتام طی چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵، گفت: ۲۳ هزار و ۳۶۱ حامی در استان یزد حمایت سه هزار و ۹۴۹ یتیم و فرزندان نیازمند غیریتیم را در قالب طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» بر عهده دارند .
وی بیان کرد: حامیان نیکوکار استان یزد یک میلیارد و 623 میلیون تومان به صورت نقد و کالا در قالب طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» طی چهار ماهه نخست امسال به ایتام تحت حمایت و فرزندان نیازمند غیر یتیم کمک کردند .
معاون كمیته امداد استان با بیان این که هم‌اکنون ۱۵ هزار و ۸۱ حامی سرپرستی یک هزار و ۷۰۱ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان را در قالب طرح اکرام عهده دار هستند، افزود: یک میلیارد و 300 میلیون تومان به صورت نقد و کالا از سوی حامیان طرح اکرام به ایتام تحت حمایت در چهار ماهه ابتدای سال ۹۶ کمک شده است، 265 میلیون تومان از این کمک‌ها در قالب کالا بوده است .
وی یادآور شد: طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل 30 هزار تومان به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم تحت حمایت را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده دار شوند .
مشعلچی با اشاره به این که نیکوکاران یزدی در چهار ماهه ابتدای سال جاری 323 میلیون تومان به نیازمندان مشمول طرح محسنین کمک کردند، گفت: طرح محسنین از جمله طرح‌های مشارکتی کمیته امداد برای حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم دارای سرپرست بیمار و ازکار افتاده است و حامیان نیکوکار می‌توانند همانند طرح اکرام به صورت ماهیانه حداقل 30 هزار تومان به فرزندان نیازمند غیر یتیم کمک کنند .
وی ادامه داد: هم اکنون هشت هزار و ۲۸۰ حامی در استان یزد حمایت دو هزار و ۲۴۸ فرزند نیازمند غیریتیم را در قالب طرح محسنین عهده‌دار هستند .
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به رویکرد حوزه توسعه مشارکت‌ها در توسعه روش‌های نوین، دریافت وجوه حامیان و خیران، گفت: برای تسهیل در پرداخت‌های حامیان (ایتام و محسنین) در حساب‌های بانک ملت، امکان پرداخت وجوه حامیان با شناسه از طریق موبایل توسط بانک ملت با عنوان اپلیکیشن موبایلی «سکه» فراهم شده است .
مشعلچي یادآور شد: خیران یزدی سال گذشته شش میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» به ایتام تحت حمایت و فرزندان نیازمند غیر یتیم کمک کرده‌اند .


انتهای پیام/ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری