Skip to Content


کنایه‌های یک رئیس‌جمهور به خودش؟!


یکی از نکات جالب سفر امروز رئیس جمهور به کرمانشاه، صحبت‌هایی بود که وی بیان کرد، سخنانی که با کمی دقت می توان فهمید بیشتر آن‌ها، کنایه‌های رئیس‌جمهور به خود و هم قطارانش است.

در سفرهای استانی قبلی روحانی، اعتراض‌هایی که نسبت به دولت صورت می‌گرفت، کم وبیش رنگ و بوی سیاسی داشت و البته خیلی هم فراگیر نبود؛ تا جایی که حتی رسانه‌های دولت آن را از طراحی‌ها و اقدامات رقبای دولت عنوان می‌کردند. اما شعارهای اعتراض‌آمیز امروز مردم در جریان سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه؛ اولا، شعارهای صنفی و معیشتی بود که از لبریز شدن کاسه صبر مردم از وعده‌ و وعیدهای غیرواقعی دولت خبر می‌دهد. ثانیا، این شعارها منحصر به چند تراکت نوشته بر روی دست تعدادی از حاضران نبود؛ بلکه کاملا فراگیر بود و عموم حاضران به طور مستقیم روحانی را مخاطب قرار دادند و به گونه‌ای اعتراض‌شان را به گوش رئیس‌جمهور رساندند که موجب شد وی خیلی زود و البته با عصبانیت واکنش نشان دهد.
اما علاوه بر این، یکی از نکات جالب سفر امروز رئیس جمهور به کرمانشاه، صحبت‌هایی بود که وی بیان کرد، سخنانی که مداقه در آن‌ها نشان می‌دهد بیشتر آن‌ها، کنایه‌های رئیس‌جمهور است به خود و هم قطارانش:
- راه‌حل همه مشکلات این است که تلاش کنیم؛ با شعار چیزی درست نمی‌شود. باید برنامه‌ها را اجرا کنیم. (اگر قرار بود با شعار چیزی درست شود، وضع کشور تو این سه سال این نبود.)
- یک عده‌ای در کشور تنها هنرشان این است که روحِ یأس را در جامعه بدمند. عده‌ای در کشور تنها راهی که بلدند این است که با صدای بلند سیاه‌نمایی کنند. (ارجاع شود به سخنرانی‌ها و مواضع روحانی در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال 92)
- عده‌ای در کشور که بسیار اقلیت هم هستند اما متأسفانه صدایشان بلند است. (منظور همان‌هایی هستند که با صدای بلند و عصبانی منتقدان را به جهنم حوالت دادند.)
-مگر کسی پیدا می‌شود که از دستِ دشمن قطع‌شدن، ناراحت باشد؟ (نه کسی نیست؛ به جز همان‌هایی که بواسطه برجام، بستر نفوذ دشمن به کشور را فراهم کردند.)
- از اینکه حق هسته‌ای را تثبیت کردیم، مگر کسی هست که ناراحت باشد؟ (کسی نیست، جز همان‌هایی که هزاران سانتریفیوژ را از کار انداختند.)
- امروز عده‌ای از قطع دست متجاوزان به اموال مردم و سوءاستفاده‌کنندگان از تحریم نگرانند. (بله همان‌هایی نگرانند که در سال 90 و در اوج التهابات بازار ارز، شرکت صرافی تاسیس کرده بودند.)
- مگر ملت فراموش می‌کنند آن‌هایی که به بهانه تحریم اموال مردم را غارت کردند. (مطمئنا مردم فراموش نمی‌کنند آن‌هایی را که در اوج التهابات بازار ارز، شرکت صرافی تاسیس کردند و از تحریم، سوءاستفاده کردند.)
- تخلفات از آنِ مدیران انگشت شمار در کشور بوده است. اگر 100 نفر، 200 یا 300 نفر در کشور بزرگی که حقوق‌بگیران بیت‌المال چه آن‌هایی که کار می‌کنند و چه آن‌هایی که بازنشسته هستند، 8 میلیون نفر حقوق می‌گیرند، این 100، 200 و 300 نفر تخلف کردند، بقیه مدیران و کارکنان ما پاک و زحمت‌کش هستند. نباید تخلف چندصد نفر را گسترش دهیم برای جمعیت بزرگ مدیران فعال و پاک سرزمین ما. (معلوم است که اکثریت کارکنان و کارمندان کشور پاک‌دست هستند، بالاخره این 8 میلیون نفر مانند برخی دیگر، شریک اقتصادی برادر رئیس‌جمهور نیستند که با فشار وی به مدیریت برسند و بتواند از بیت‌المال حقوق نجومی بردارند.)

وحید سالار




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری