Skip to Content


کودکان امروز خلأهای روحی خود را در اینترنت جستجو می کنند


کارشناس ارشد علوم دینی در ابرکوه گفت: والدین با همکاری متقابل با یکدیگر و شناخت جایگاه خود در خانواده، می توانند نقش موثری در معرفی آسیب های فضای مجازی به فرزندان خود داشته باشند.


به گزارش یزدبانو؛ لیلا حاتمی زاده کارشناس ارشد علوم اسلامی و مدیر مدرسه علمیه کوثر ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه اظهار کرد: امروزه یکی از دغدغه های مهم والدین در تربیت فرزندان، فضای مجازی و نحوه استفاده از آن است و با کم شدن فاصله بین فضای مجازی و فضای حقیقی، این عرصه مجازی  به یک فضای حقیقی تبدیل شده و همین مساله نگرانی والدین را دو چندان می کند.

والدین نقش کلیدی در پیشگیری از آسیب های فضای مجازی بر فرزندان دارند
حاتمی زاده ضمن اشاره به عوامل مختلفی که باید دست به دست هم دهند تا سطح آسیب های این عرصه به حداقل برسد، نقش والدین را نقشی کلیدی عنوان کرد و افزود: زمانی والدین می توانند فرزند خود را در برابر آسیب ها ایمن سازند که بنیان خانواده محکم و استوار باشد و هیچ تهدیدی نتواند ستون های آن را به لرزه در آورد، تا زمانی که والدین باهم یکی نشوند و آرامش واقعی در خانه حاکم نگردد قطعا نمی توان فرزندان را ایمن ساخت.

مدیر مدرسه علمیه کوثر ابرکوه بر تاثیر همکاری پدر و مادران در پیشگیری از آسیب های فضای مجازی بر فرزندان تاکید کرده و افزود: والدین باید بپذیرند علاوه بر نقش همسری، نقش مهم تر آن ها پدر و مادر بودن است، لذا تا زمانی که در فکر تسویه حساب های شخصی خود با طرف مقابل هستند، نمی توانند به عنوان والدین ایفای نقش کرده و متاسفانه اولین قربانی این مسایل فرزندان هستند.

کارشناس ارشد مسائل دینی در ابرکوه با تاکید بر اینکه والدین باید نیازهای اساسی فرزندان را بشناسند و در جهت تامین آن ها تلاش کنند گفت: نیاز به محبت، آرامش دیده شدن و... همچون نیاز به آب وغذا ضروری واساسی است و همچنان که اگر فرزند گرسنه باشد و مادر به او غذا ندهد به دنبال غذا می رود، اگر نیازهای روحی او در محیط خانه تامین نشود قطعا به دنبال تامین آن در محیط دیگری می رود و چه محیطی بهتر از فضای مجازی که فرد بدون زحمت و پرسش و پاسخ والدین بدان دسترسی دارد.

والدین جایگاه خود را در خانواده حفظ کنند/ اعتماد سازی اولین قدم
حاتمی زاده هشدار دادن والدین به فرزندان در خصوص آسیب های فضای مجازی را کافی ندانست و بیان کرد: اعتمادسازی قدم اول والدین در ارتباط با فرزندان است بگونه ای که کودک و یا نوجوان، آنان را خیرخواه خود بداند و این زمانی حاصل می شود که والدین در جایگاه اصلی خود قرار گیرند.

وی افزود: زن باید بپذیرد رییس حقوقی خانه مرد است و اطاعت، حفظ اقتدار و ابهت مرد در محیط خانه، از وظایف مهم زن است و باید آن را در عمل به فرزندان آموزش داده و مرد نیز جایگاه زن را بعنوان رییس عاطفی خانه مهم و حیاتی بداند و رابطه والدین باید براساس محبت باشد تا فرزندان به اهمیت جایگاه هر دو پی ببرند و تا زمانی که والدین در جایگاه اصلی خود قرار نگیرند اعتماد به والدین کم وبه دنبال آن اطاعت پذیری از بین می رود و این هشداری برای خانواده است.

فراگیری مسائل مربوط به فضای مجازی برای والدین اجتناب ناپذیر است/ والدین به فرزندان خود محبت کنند
مدیر مدرسه علمیه کوثر ابرکوه لزوم فراگیری مسائل مربوط به فضای مجازی را برای والدین اجتناب ناپذیر عنوان و بر لزوم تذکرات لازم بر استفاده صحیح فرزندان از این فضا تاکید کرد و گفت: هیچ کس حاضر نیست به صورت امتحان، یک جرعه سم بنوشند و گناه بر اساس مکتب اهل بیت(ع) همچون سمی مهلک است، لذا باید خطرات این فضا به فرزندان اطلاع داده شود.

وی تاکید کرد: در این میان نقش مادران بعنوان کانون عاطفی بسیار مهم است و مادر با توجه به نقش اکسیر محبت، می تواند با برقراری ارتباطی صمیمانه یک پناهگاه امن و گوش شنوایی برای فرزندان خود باشد تا هر آنچه پیش می آید بدون هیچ ترسی با وی در جریان بگذارند.

حاتمی زاده در پایان استعانت از خداوند و توسل به اهل بیت(ع) را در این مسیر برای والدین بسیار حیاتی عنوان کرد و آن را مهمترین عامل نجات آنان از سقوط در پرتگاه های گناه برشمرد.

انتهای پیام/ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری