Skip to Content

مشاوره پیش ازازدواج

گام اول درشناخت کمال همسرآینده چیست؟


معنای فهم و کمالات از نظر افراد مختلف با همدیگر فرق می کند. برای یک نفر زیبایی ملاک کمالات است، برای دیگری تحصیلات و برای فردی دیگر دینداری و اعتقادات. پس گام اول این است که شما بدانید دقیقا از نظر خودتان کمالات چیست.

 به گزارش یزدبانو، به نقل ازتبیان برای شناخت کمالات همسرآینده وتشخیص این موضوع که اواهل چشم وهم چشمی ونگاه صرف به ظواهر یست باید معیارهایی را که برای ازدواج می پسندید دقیقا مشخص کرده و آنها را اولویت بندی کنید.

*ویژگی های مورد نظررالیست کنید

پس توصیه من به شما این است که کاغذی بردارید و بدون هیچ محدودیتی ذهنی تلاش کنید هر ویژگی مثبتی که می خواهید همسرآینده تان داشته باشد را لیست کنید. در طرف دیگر همه ویژگی های منفی ای را که می خواهید همسرتان نداشته باشد لیست کنید. این کار دست کم بایستی نیم ساعت طول بکشد و در تمام این مدت شما بایستی فقط بنویسید. به هیچ عنوان قلم را از روی کاغذ برندارید. یادتان باشد که هر کسی فقط یک بار در طول عمرش چنین کاری را می کند. پس نیم ساعت برای این موضوع مهم وقت بگذارید. پس از آن تلاش کنید ویژگی های مثبت را از بالاترین و ویژگی های منفی را از بدترین آنها مرتب کنید. حالا تقریبا خواهید فهمید که شما چه همسری را می خواهید.

*ویژگی های مورد نظررا درخانواده همسرجستجو کنید

برای فهمیدن اینکه آیا خانم مورد نظرتان این ویژگی ها را دارد، اولا به خانواده او نگاه کنید. رفتارهای اعضای خانواده شباهت بسیاری با همدیگر دارد، ثانیا چندین جلسه قبل از ازدواج را با ایشان گپ بزنید و به خرید بروید. اینجاست که آن لیستی که قبلا تهیه کرده اید خیلی به کارتان می آید، چرا که این لیست به شما کمک می کند در این با هم بودن ها تشخیص دهید که آیا فرد مورد نظر این ویژگی ها را دارد یا نه. راه دیگر این است که هر دو خانواده را با هم قبل از ازدواج و در زمان آشنایی بیرون ببرید. پیروز باشید




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری