Skip to Content

گزارش/ رییس کارگروه بانوان بسیج جامعه زنان استان یزد

گلایه محجبین ازتحویل گرفتن بدحجابها / تا کی به دنبال جنس خارجی و مجالس پرخرجیم؟


منصوره قیاسی در مجمع بسیج استان یزد با ابراز گلایه از مسؤولینی که به بهانه اصلاح جامعه، بدحجاب ها را تحویل می گیرند گفت : آقای مسؤولی که این حرف را می زنی وقتی با فرد ناهنجارخوش و بش کنیم آیا ارشاد می شود یا احساس می کند با این نوع رفتار و پوشش او را بیشترتحویل گرفته اند؟! این ازحرفهای زنان محجبه معلوم می شود که می گویند درجامعه افراد بد حجاب را بیشتر تحویل می گیرند .

به گزارش خبرنگار یزدبانو،  رییس کارگروه بانوان بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر استان یزد، صبح پنجشنبه با حضور در این مجمع که با حضور سردار نقدی رییس بسیج مستصعفین کشور، سردار فتوحی، استاندارو معاونان وی و جمعی از خواهران و برادران عضو مجمع در تالار غدیر یزد برگزار شده بود ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری انقلاب ، درمورد گناه تمدن غرب در حق زن اظهارداشت : ازسال 92 که کارگروهها مشخص شد جلسات کارگروه های بانوان به طورمنظم ماهیانه برگزا شده است  که البته با تشخیص کارگروه و با توجه به نیازهای جامعه و تخصص های افراد به هفت کارگروه ازجمله زن واقتصاد مقاومتی، زن و فرهنگ عفاف و حجاب، زن و رسانه و.. تقسیم شده است .
قیاسی با اشاره به برخی برنامه های کارگروه بانوان و هدف اصلی تشکیل آن که شناسایی آسیب ها و تهدید های بانوان استان است خطاب به مسؤولین به طرح پرسش هایی پرداخت و گفت : چه زمانی راه کارها به طوردقیق اجرایی و پیاده خواهد شد و تأثیرات آن درکاهش آسیب ها مورد بررسی کدام دستگاه اجرایی قرار خواهد گرفت ؟ وآیا در پشتوانه اجرایی چقدر موفق هستیم ؟
وی در ا دامه افزود : ما اگر منتظر بنشینیم که طرف خود ارشاد شود معضل حل نخواهد شد و حتی گاهی ازمجموع کادر یک سازمان در اصلاح پوشش بانوان  مجموعه خود ش چیزی مشاهده نمی شود درست است که ما درمحدوده خانه کسی نمی رویم ولی هنگامی که فرد درجامعه اسلامی حضورمی یابد موظف است خط قرمزها را رعایت کند و با او برخورد لازم انجام شود نه اینکه تکریم وتعظیم شود.
وی با انتقاد ازبرخی مسؤولین که می گویند افراد بدحجاب را تعظیم و تکریم کنید تا جذب و اصلاح شوند خاطرنشان کرد : آقای مسؤولی که این حرف را می زنی وقتی با فرد ناهنجارخوش و بش کنیم آیا ارشاد می شود یا احساس می کند با این نوع رفتار و پوشش او را بیشترتحویل گرفته اند؟! این ازحرفهای زنان محجبه معلوم می شود که می گویند درجامعه افراد بد حجاب را بیشتر تحویل می گیرند .
رئیس کارگروه بانوان بسیجی در بخش دیگرسخنانش با تکرار درخواست مطالبات خود درمورد اجرای مصوبات به مسؤولین گفت : این همایش ها چقدراثرگذاربوده است ؟ همه ما باید اول به دنبال شناخت آسیب های خودمان باشیم و ازخود و خانواده مان شروع کنیم و عمل کننده به حرفهایی که به دیگران می زنیم  باشیم به عنوان مثال آیا در اقتصاد مقاومتی تلاش کردیم اجناس ایرانی بخریم یا باز هم با تمام تأکیداتی که می شود به دنبال جنس خارجی و مجالس پرخرج ودور از شأن هستیم ؟!
قیاسی تأکید کرد : گرچه ما سعه صدر را قبول داریم ولی تا کجا و تا کی ؟ پس چه زمانی می خواهیم به  معضلات، برای اصلاح برسیم .
وی با قابل پیاده دانستن مصوبات کارگروهها اظهار داشت : آنچه ازبرخی مسؤولان در رأس مشاهده می شود عدم همراهی لازم و حتی کارشکنی خصوصا در موقعیت های مربوط به بانوان است .
رییس حوزه علمیه حضرت زینب (س) یزد با اظهار تأسف نسبت به مشکلاتی که در این نظام مقدس از آن گفته می شود و به جایی نمی رسد گفت : 31 مهد قرآنی بسیج داریم که  تنها 14 تای آن موفق به دریافت مجوزشده است و تا کی برخی مجوزها درپیچ و خم شورای شهر و شهرداری بماند؟
قیاسی تصریح کرد:  به عنوان نمونه بانویی شاغل فرزندش را در مهد قرآن بسیج گذاشته بود ولی سنش برای آموزش کافی نبود ولی دلیلش این بود که حداقل  اگر فرزندم آموزشی نمی گیرد از برنامه های نامناسب برخی مهد ها هم آسیب نمی بیند.
وی درپایان با بیان این نکته که خبر روزنامه ها و برخی شبکه های خبری از کارشکنی های وزارت ارشاد خالی نیست این وضع را مخل برنامه کارگروه ها در رفع معضلات دانست و باردیگر به توجه اعضاء به وضعیت خود و خانواده وسپس پرداختن به اجتماع تأکید کرد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری