Skip to Content

مدیرعامل کارخانه یزدباف؛

یزدباف پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی/ بی مهری مسئولان به تنها تولید کننده چادر مشکی در کشور+ تصاویر


مدیرعامل کارخانه یزدباف گفت: یزدباف از جمله واحدهایی بوده که «ما می توانیم» را سرلوحه کار خود قرار داد و به اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشاند.

 سید علیرضا آستانه دار در گفتگو با خبرنگار یزدبانو ضمن اشاره به اینکه با یاری خداوند شعار«ما می‌توانیم» تحقق یافت، خاطر نشان کرد: با همت مهندسان کارخانه و ساخت ماشین آلاتی که باید از خارج از کشور وارد می‌کردیم، به تولید پارچه‌های مرغوب چادر مشکی، جین و ...  پرداخته و توانستیم به فرمان رهبرمان عمل کنیم.

وی در خصوص کارخانه یزدباف توضیح داد: کارخانه یزدباف در سال1335 با همت چند تن از خیرین استان افتتاح شد وهم اکنون حدود یک هزار و150 پرسنل دارد که در سه شیفت کاری فعالیت می کنند.

آستانه داری با بیان اینکه  شرکت یزدباف تنها خط تولید چادرمشکی کشور را در خود دارد، اظهار کرد: پارچه‌هایی چون پارچه چادرمشکی، شلوار، پیراهن، جین و بعضی پارچه های خاص مانند پارچه ضدآب ونسوز از تولیدات این کارخانه است.

مدیرعامل شرکت یزدباف با بیان اینکه ایران بیشترین مصرف کننده چادر مشکی در دنیا و همچنین بزرگترین وارد کننده پارچه چادر مشکی است، یادآور شد: پارچه چادر مشکی این کارخانه با کیفیت قابل رقابت به بازار آمده است و روند رو به بهبودی در کیفیت را طی می کند.

وی چگونگی احداث خط تولید چادرمشکی را اینگونه بیان کرد: میزان سرمایه گذاری برای تولید پارچه چادر مشکی زیاد نبود و با تلاش پرسنل فنی واحد و تغییراتی در ماشین آلات موجود و بدون آنکه آن را از کشورهای خارجی خریداری کنیم تولید چادر مشکی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت یزدباف میزان تولید چادر مشکی راهم اکنون 20هزار متر در ماه بیان کرد و ادامه داد: پارچه های چادر مشکی، جین و پیراهن زنانه خوشبختانه جایگزین پارچه‌های وارداتی چین، ترکیه و کره شده‌اند.

آستانه‌داری اهمیت تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر «فرهنگ اقتصاد مقاومتی» برای پرسنل کارخانه یزدباف را یادآور شد و گفت: برای تولید پارچه جین نیاز بود تا ماشین آلات مربوط به آن را از کشورهای خارجی با قیمت گزاف خریداری کنیم اما با همت مهندسان کارخانه ظرف مدت 8ماه دستگاه مورد نیاز طراحی وساخته شد.

وی ادامه داد: پارچه جین تولیدی جزو با کیفیت‌ترین پارچه‌های جین موجود در بازار است؛ تا حدی در جلوگیری از واردات پارچه جین جلوگیری کرده‌ایم.

آستانه‌داری در خصوص مشکلات پیش روی این صنعت اذعان کرد: برای ورودبه بازاراروپا بایدعوارض5/2 تا12درصد بپردازیم که بعضی رقیب‌های ما در کشورهای دیگر این عوارض را ندارند.

وی عدم حمایت مسئولان از گروهی که موفق به طراحی وساخت ماشین‌آلات تولید پارچه جین شدند را یادآور شد و گفت: این گروه به عنوان گروه نمونه استان و در مرحله بعد نمونه ملی معرفی شدند و 3سال پیش به دیدار مقام معظم رهبری نائل شدند که این پاداشی شیرین برای آنها بود.

آستانه داری اضافه کرد: سعی کرده‌ایم، کالایی را تولید کنیم که شایسته مردم بوده و بتواند جایگزین واردات شود اما حمایت مسئولان و جلوگیری از واردات بی رویه راه را برای تولید کنندگان در این زمینه هموار می کند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدکننده مجبورند هزینه انرژی را خود تامین کنند اذعان کرد: در حال حاضر مجبوریم بدلیل شرایط حاکم کالای اولیه را به صورت نقد خریداری کرده و کالا‌های خود را ظرف8 الی12 ماه به فروش برسانیم که این رفت و برگشت سرمایه نیاز به یک سرمایه درگردش کلان دارد.

آستانه داری خاطر نشان کرد: اگر صنعت ما مورد حمایت قرار گیرد نه تنها مصرف داخلی را تأمین می شود، بلکه می‌توان با صادرات تولیداتمان حرف اول را در منطقه بزنیم.

وی پتانسیل بالای استان یزد در زمینه صنعت نساجی را یادآور شد و  اذعان کرد: ترمه در استان یزد از سال های دور تاکنون از جمله تولیداتی است که مورد توجه مصرف کننده های داخلی و دیگر کشورها قرار گرفته است و اگر مورد حمایت واقع شود در دنیا حرف اول را می زنیم.

مدیرعامل کارخانه یزدباف در مورد صادرات پارچه ترمه تصریح کرد: هم اکنون صادرات ترمه به دیگر کشورها انجام می شود اما در مقایسه با قبل خیلی کم است.

در زیر تصاویری از کارخانه یزدباف مشاهده می کنید.

انتهای پیام/ش






Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری