Skip to Content

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در اصفهان خبر داد؛

۲۰۰ شرکت دانش بنیان با مدیریت بانوان در کشور فعال است


معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در اصفهان گفت: هم اکنون ۲۰۰ شرکت دانش بنیان با مدیریت بانوان در کشور فعال است و قرار است تسهیلاتی برای دختران فارغ التحصیل دانشگاهها برای ورود به عرصه کارآفرینی و شرکت های دانش بنیان فراهم شود تا آن ها بتوانند زمینه اشتغال خود و دیگران را فراهم کنند.

به گزارش یزدبانو، به نقل ازحیا، شهیندخت مولاوردی در نشست مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و تسلیت فاجعه منا، در زمینه اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: در اقتصاد دانش بنیان که توسعه بر مبنای دانایی محوری است؛ نوآوری، خلاقیت و شایسته سالاری حرف اول را می زند و در این نوع از اقتصاد که بر مبنای دانایی و دانش استوار است، نمی توان تفاوتی بین زن و مرد قائل شد.

وی افزود: این نوع اقتصاد دیگر مبتنی بر زور بازو و ثروت‌های زیر زمینی و فناپذیر نیست و در آن نیروی انسانی کارآفرین با مهارت، خلاقیت و نوآوری حرف اول را می زند و رویکرد آن بر مبنای خلاقیت، مهارت، شایسته سالاری و کارآفرینی نهاده شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ظرفیت‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را بسیار خوب ارزیابی و تصریح کرد: تقریبا به میانه راه چشم‌انداز ۲۰ ساله رسیده‌ایم و آرمانی که برای افق ۱۴۰۴ وجود دارد را باید محقق کنیم که همان رسیدن به رتبه اول علمی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان بیان کرد: برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله و رتبه نخست در منطقه، راهی جز حرکت از اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش‌بنیان وجود ندارد در حالی که اگر به وضعیت گذشته ادامه دهیم به اهداف مورد نظر نخواهیم رسید و وضعیت امروز کشور نشان می دهد که فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب وجود دارد و از علت‌های آن این است که در سال‌های گذشته شرایطی پیش آمد که باعث شد، کشور از هدف دور شود.

مولاوردی با بیان اینکه اکنون ۲۰۰ شرکت دانش بنیان با مدیریت بانوان در کشور فعال است، اضافه کرد: تفاهمنامه هایی با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و وزارت علوم منعقد شده و قرار است تسهیلاتی برای دختران فارغ التحصیل دانشگاه‌ها برای ورود به عرصه کارآفرینی و شرکت های دانش بنیان فراهم شود تا آن ها بتوانند زمینه اشتغال خود و دیگران را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: تا پنج سال دیگر ۴،۵ میلیون نفر به جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها افزوده می شود و از هم اکنون باید با محوریت قراردادن برنامه های دانش بنیان برای آن زمان برنامه ریزی کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در زمینه برنامه های دولت یازدهم گفت: هدف اصلی دولت توسعه متوازن در اجرای برنامه هاست و دولت با برنامه‌ریزی‌ها و آسیب‌شناسی‌هایی که انجام داده قصد دارد برنامه‌های متفاوتی را اجرا کند، در حالی‌ که کلی‌گویی و آرمان‌گرایی برنامه‌های سال‌های گذشته باعث شده بین ۲۰ تا ۳۰ در صد برنامه پنجم توسعه اجرایی شود و در این راستا هدف دولت توسعه متوازن است.

وی ادامه داد: اولویت اول دولت یازدهم تاکنون مذاکرات هسته ای، اقتصاد و سلامت بوده است اما با آسان تر شدن شرایط، نگاه به برنامه توسعه کشور عملیاتی تر می شود.

مولاوردی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا شما می‌خواهید که یک مرکز تحقیقاتی جدا برای بانوان ایجاد نمایید، بیان کرد: ما قصد تفکیک جنسیتی نداریم و این سیاستی است که قبلاً شکست‌ خورده و ما می‌خواهیم از خانم‌های فارغ التحصیل حمایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ستادی معاونت امور زنان و خانواده گفت: هماهنگی بین وظایف دستگاه‌ها، شناسایی مطالبات و مدیریت ظرفیت‌ها در حوزه زنان و خانواده در مسئولیت این معاونت است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور افزود: با عنایت به این مهم که بخش دولتی جایی برای استخدام و جذب نیروی کار ندارد و بخش خصوصی هم الزامات خاص خود را دارد باید محور کار بر فعالیت های مبتنی بر دانش بنیان و کارآفرینی باشد.

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری