Skip to Content

کارشناس فضای مجازی:

۸۹ درصد محتوای شبکه‌های اجتماعی موبایل غیراخلاقی‌ هستند


یک کارشناس فضای مجازی گفت: ۸۹ درصد محتوای شبکه‌های اجتماعی موبایل غیراخلاقی‌ هستند و بیش از یک میلیارد و دویست میلیون نتیجه پورنوگرافی فقط در سال ۲۰۱۴ در گوگل جستجو شده است و ۳۴ درصد به‌صورت ناخواسته تصاویر پورنوگرافی را می‌بینند.

به گزارش یزدبانو، روح الله مومن نسب کارشناس فضای مجازی در مصاحبه  با طنین یاس؛ با بیان اینکه موسسه بین‌المللی میثاق چشمان متعهد یک موسسه آمریکایی است، اظهار داشت: این سایت در 160 کشور جهان دفتر دارد و رییس جمهور آمریکا نیز به این سایت جایزه داده و اعلام کرده که در آمریکا بر اساس آمار این سایت، قانون ممنوعیت استفاده از فیس بوک و دیگر شبکه های مجازی را برای افراد زیر 13 سال را اعمال می کند.

مومن نسب در ادامه افزود: در انگلستان قانون "اینترنت خانواده پسند" را تصویب کردند که هر محتوایی که برای افراد زیر 18 سال ممنوع است، باید برای همه افراد خانواده نیز ممنوع باشد چرا که آسیب اخلاقی این شبکه ها برای تمام افراد در یک خانواده وجود دارد از این رو  انگلستان طبق آماری که سایت بین المللی «میثاق چشم» ارائه داده است، این قانون را تصویب کرده اند.

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: محل استقرار این سایت که در امریکا است، در آمار دقیق و مستدل خود اعلام  کرده است درآمد آمریکا از پورنوگرافی که بدترین نوع رفتار جنسی محرک است و حتی در آمریکا هم این رفتار ممنوع است، بالغ بر 10 میلیارد دلار یعنی 40 هزار میلیارد تومان بوده است.

مومن نسب بیان کرد: 70درصد مسیحیانی که هفته ای یک بار به کلیسا می روند به پورنوگرافی اعتیاد دارند که 50 درصد مردان و 20 درصد را زنان تشکیل می‌دهند و 82 درصد هم دانشجویانی هستند که این عمل را به طور آنلاین انجام می دهند.

وی گفت: 23 درصد از سایت‌های جهان پورنوگرافی هستند که بدترین نوع سایت‌های غیراخلاقی محسوب می‌شود و در همه دنیا دسترسی کودکان به این‌ سایت ها محدود می‌شود، در طی  سال ۴۲۰ میلیون صفحه پورنوگرافی به اینترنت اضافه می‌شود، در کشور آمریکا به‌ تنهایی ۶۰۰ میلیون سایت پورنوگرافی وجود دارد.

کارشناس فضای مجازی در ادامه تصریح کرد: اوباما اظهار کرده در ایران ۵ میلیون صفحه اینترنتی فیلتر شده است، در حالی که ۵ میلیون نسبت به ۶۰۰ میلیون در آمریکا، اصلاً عددی نیست؛ یعنی ما حتی سایت‌های پورنوگرافی را نتوانسته‌ایم خیلی محدود کنیم.

مومن نسب عنوان کرد: این موسسه می‌گوید ۸۹ درصد محتوای شبکه‌های اجتماعی موبایل غیراخلاقی‌ هستند و بیش از یک میلیارد و دویست میلیون نتیجه پورنوگرافی فقط در سال ۲۰۱۴ در گوگل جستجو شده است و ۳۴ درصد -یعنی بیش از یک‌سوم از کاربران اینترنت- به‌صورت ناخواسته تصاویر پورنوگرافی را می‌بینند.

وی همچنین اظهار کرد: خیلی از این اتفاقات بد و مفسده ای که در فضای مجازی قابل مشاهده است در شبکه ملی اطلاعات وجود ندارد، زیرا سایت های داخلی قانون پذیر هستند و طبق موازین کشور اداره می شوند و این شبکه با توجه به داخلی بودن آن قابل کنترل بوده و طبق عرف جامعه اینترنت در اختیار کاربر قرار می گیرد.

کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه با فساد مالی می توان مبارزه کرد ولی با فساد اخلاقی بصورت محدود تر، خاطرنشان کرد: فساد مالی قابل کنترل و ملاحظه است، اما با فساد اخلاقی کمتر می توان مبارزه کرد و موفق بود.

مومن نسب تاکید کرد: تا وقتی این اینترنت آزادانه در اختیار تمام افراد است، فساد اخلاقی و اجتماعی رو به فزونی و گسترش است. زیرا وقتی سوئیچ اینترنت در اتاق اوباما است و این آمار افتضاح را دارد از اینترنت ایران که در اختیار ما نیست چه توقعی می توان داشت.

وی گفت: 56 درصد مطلقه  ها پورنو گرافی می دیدند که این موجب سردی روابط و تنوع طلبی در مرد و زن شده و آنان را به سمت و سوی جدایی پیش می برد، که این موضوع بر مردان و زنان ما هم اثر وحشتناکی گذاشته است و حتی با آمریکا هم قابل مقایسه نیست چراکه مردم ما در این مورد گوی سبقت را ربوده اند.

این کارشناس فضای مجازی گفت: طبق آمار سایت چشمان متعهد کاربران به‌طور متوسط برای اولین بار در ۱۱ سالگی تصاویر پورنوگرافی دیده اند و۹۰ درصد کودکان بین ۸ تا ۱۶ سال به‌دوراز چشم والدینشان به سراغ پخش زنده فیلم‌های پورنوگرافی می‌روند و ۳۵ درصد کل دانلودهای جهان، فیلم‌های پورنوگرافی با کیفیت اچ دی  بوده است.

مومن نسب در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این آمار تکان دهنده باید  اراده‌ای در کشور به وجود بیاید و به ‌سرعت تعرفه تبعیضی را به نفع کشور در وزارت ارتباطات ایجاد کنیم و این تعرفه را به نفع ایران کنیم؛ یعنی شرکت‌های خصوصی ایرانی با تولید نرم‌افزارهایی برای شبکه‌های اجتماعی به ‌صورت قدرتمند وارد بازار شوند همچنین دولت با اعطای وام و خدمات دیگر از این شرکت‌ها حمایت کند.

 

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری