Navigation Navigation

محتوا محتوا

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع):

صدای شیرخوارگان حسینی در۳۸۰۰ نقطه جهان طنین انداز خواهد شد


دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) گفت: این همایش امسال در ۳۸۰۰ نقطه و ۳۰ کشور جهان به شکل همزمان و در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

به گزارش یزدامروز؛ «شاهرخ صبوری» روز چهارشنبه (۷ مهرماه) در جمع خبرنگاران گفت: همایش شیرخوارگان حسینی از ۱۴ سال قبل در شهرهای شیراز و تهران آغاز شد و هم‌اینک علاوه بر ایران، در ۳۸۰۰ نقطه و ۳۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

دبیر همایش عظیم شیرخوارگان حسینی استان فارس با یادآوری اینکه جمعه اول ماه محرم به نام روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) نامگذاری شده است، گفت: حضرت علی‌اصغر(ع)، سند مظلومیت حضرت اباعبدالله(ع) در ابعاد انسانی، حقوقی و اخلاقی محسوب می‌شود.

صبوری با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی، به همت مرکز فرهنگی مذهبی خادمین عاشقان ثارالله، در سراسر فارس به شکل همزمان با کشور و جهان برگزار خواهد شد، گفت: سال گذشته این همایش در ۲۵۰ نقطه از فارس برگزار شد و امسال به فضل خداوند در ۳۰۰ نقطه از این استان برگزار خواهد شد.

او با تصریح اینکه در شیراز مراسم شیرخوارگان حسینی تنها در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، برگزار می‌شود، گفت: استان فارس همواره به لحاظ کمی و کیفی در برگزاری این همایش عظیم و تاثیرگذار، جایگاه اول را داشته است.

صبوری زمان آغاز مراسم را ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه مصادف با ۵ محرم اعلام و اضافه کرد: با توجه به اینکه از ۱۲ مهرماه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) چادر توزیع نمی‌شود، از خواهران شرکت‌کننده درخواست می‌شود حتما چادر همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی طی سال‌های اخیر با حضور باشکوه مسلمانان شیعه و سنی برگزار شده است، گفت: با توجه به تاثیرات معنوی این همایش، شاهد استقبال تمام مسلمانان شیعه و سنی در سراسر کشور و استان فارس از این مراسم بوده‌ایم.

صبوری پخش زنده مراسم در شیراز و از شبکه استانی را یادآور و متذکر شد: والدینی که قصد دارند نام شیرخواران خود را به‌عنوان سربازان امام زمان(عج) ثبت کنند، نام، نام خانوادگی و مشخصات فرزندشان را به شماره ۳۰۰۰۸۰۰۲۳۳ پیامک کنند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) گفت: زمان قرائت نذرنامه، راس ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۱۶ مهر ماه و به شکل سراسری در سطح ایران و جهان خواهد بود.

صبوری از پیش‌بینی مسابقه عکس در حاشیه این برنامه فرهنگی مذهبی خبر داد و گفت: تمام خبرنگاران و عکاسان می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

دبیر همایش عظیم شیرخوارگان حسینی استان فارس با اشاره به آغاز کار تهیه لباس و بسته‌بندی آن از ۱۰ روز قبل، گفت: این فعالیت‌های پشتیبانی تا روز اول محرم ادامه خواهد داشت و بسته‌های لباس تهیه شده از اول هفته آینده در استان توزیع می‌شود.

صبوری اضافه کرد: ۶۰ هزار لباس برای شیرخواران پیش‌بینی و توسط یکی از موقوفه‌ها تهیه و با حضور بانوان عاشق اهل‌بیت(ع) بسته بندی شده است که حدود ۳۰ هزار بسته در شیراز توزیع می‌شود.

او گفت: توزیع لباس‌ها بین شرکت کنندگان در همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در شیراز، راس ساعت ۷ صبح در محل در ورودی صحن مطهر احمدی و محمدی(ع) آغاز می‌شود.

صبوری همچنین اضافه کرد که امسال در ۴ کشور اسلامی جهان، همایش شیرخوارگان حسینی به دلیل محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ایجاد شده توسط برخی دولت‌ها، برگزار نمی‌شود./ ایسنا






آخرین اخبار آخرین اخبار