Navigation Navigation

محتوا محتوا

ارسال به دوستان معاون آموزش و پرورش یزد خبر داد:

96 دانش‌آموز یزدی به مرحله کشوری مسابقات نهج‌البلاغه راه یافتند


معاون پرورشی و فرهنگی رئیس آموزش و پرورش استان یزد از راهیابی 96 دانش‌آموز یزدی به مرحله کشوری مسابقات نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه خبر داد.

به گزارش یزد امـــــروز، علی سرداری ظهر امروز در دیدار دانش‌آموزان منتخب مسابقات استانی عترت، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه استان با امام جمعه یزد با ارائه گزارشی از روند برگزاری این مسابقات اظهار داشت: این مسابقات در مراحل آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

 

وی عنوان کرد: سال گذشته در دو مقطع ابتدایی و متوسطه در مجموع 153 هزار دانش‌آموز در مسابقات عترت طی سه مرحله شرکت کردند.

 

سرداری خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان در مجموع در هفت رشته ویژه خواهران و 9 رشته ویژه برادران در مراحل آموزشگاهی، شهرستانی و استانی شرکت کردند و برگزیدگان آن به مرحله کشوری راه یافتند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی رئیس آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: بیش از 30 هزار دانش‌آموز نیز در مسابقات نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کردند که در مجموع از این تعداد، 96 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

 

وی با بیان اینکه مسابقه مرحله استانی این رقابت‌ها نیز برگزار شده و نفرات برتر برای حضور در بخش کشوری مسابقات معرفی شده‌‌اند، عنوان کرد: مرحله نهایی این رقابت‌ها قرار است تابستان امسال در مرکز استان فارس برگزار شود.

 

سرداری با اشاره به اینکه یزد سال گذشته حضور فعالی در این رقابت‌ها داشته است، بیان کرد: دانش‌آموزان یزدی سال گذشته در این مسابقات به رتبه چهارم کشور دست یافتند.

 

وی، مشارکت و استقبال دانش‌آموزان یزدی در این مسابقات را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: دانش‌آموزان یزدی با اطلاعات قوی در این رقابت‌ها ظاهر شدند و برگزاری این مسابقات در تقویت روحیه دینی و معنوی و اطلاعات دینی آنها بسیار اثرگذار خواهد بود.

 

به گزارش فارس، در این دیدار، برخی از دانش‌آموزانی که مقالات آنها به مرحله ملی مسابقه عترت راه یافته بود، به ارائه مقالات خود در این جلسه پرداختند.

 

منبع:فارس






آخرین اخبار آخرین اخبار