Navigation Navigation

محتوا محتوا

ارسال به دوستان وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

صادرات کاشی و سرامیک یزد ، ارز آوری 250 میلیون دلاری داشته است


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه صورت گرفته در صنعت کاشی و سرامیک گفت: در حال حاضر 50 درصد صادرات کاشی و سرامیک از استان یزد انجام می‌شود که این میزان صادرات بالغ بر 250 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به دنبال دارد.

به گزارش یزد امــــروز، محمدرضا نعمت‌زاده، دقایقی پیش در بازدید معاون اول رئیس جمهور از شرکت الیاف گستر یزد اظهار داشت: باید بر روی فولاد آلیاژی یزد سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد تا امکان تولید آلیاژهای ویژه برای خودروسازی فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه مردم یزد در حدی که کار می‌کنند، انتظار دارند، افزود: این مردم زیاده‌خواه نیستند و با تلاش‌هایی که انجام می‌دهند می‌توانند یزد را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعتی کشور در زمینه‌های مختلف مانند فولاد، کاشی، سرامیک و ... تبدیل کنند.

 

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: در زمان جنگ محدودیت‌های بسیاری وجود داشت و کالاها سهمیه‌بندی بود و برای رضایت‌مندی مردم، آمارهای هفتگی گرفته می‌شد و یزد همواره در قناعت به سهمیه خود، رتبه نخست در کشور را داشت.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه یزدی‌ها بارها تدین، قناعت و تعهد خود را به اثبات رسانده‌اند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب هم که کارخانه‌ها تعطیل بود و کسی بر سر کار خود حاضر نمی‌شد، امام راحل فرمودند که همه به سر کار خود برگردند و یزدی‌ها به خاطر سخت‌کوشی و تلاشی که داشتند،‌ از نخستین گروه‌هایی بودند به کارخانه‌ها بازگشتند و کار خود را با جدیت دنبال کردند.

 

نعمت‌زاده با اشاره به راه‌اندازی شرکت الیاف گستر یزد بیان کرد: خرسندیم که این کارخانه در ابتدای فعالیت خود هم اشتغال‌زایی می‌کند و هم کالای ساخت داخل را به خارج از کشور صادر می‌‌کند.

 

وی همچنین با بیان اینکه مواد اولیه از گمرک یزد ظرف دو تا سه ساعت ترخیص می‌شود، عنوان کرد: همه این موارد در قیمت تمام‌شده تاثرگذار است و در این زمینه می‌توان یزد را یکی از استان‌ها موفق خواند.

 

نعمت‌زاده همچنین با اشاره به توسعه صورت گرفته در صنعت کاشی و سرامیک در استان یزد طی سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: در حال حاضر 50 درصد صادرات کاشی و سرامیک کشور از استان یزد انجام می‌شود که این میزان صادرات بالغ بر 250 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به دنبال دارد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین یزد را یکی از استان‌های غنی در زمینه الکترونیک خواند و افزود: یزد به ویژه شهرک صنعتی آن از نظر الکترونیک بسیار غنی است و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور به قطب الکترونیک کشور تبدیل شود.

 

به گزارش فارس، با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت، واحد تولید الیاف گستر با ظرفیت تولید سالانه 50 هزار تن محصول، مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

 

منبع:فارس






آخرین اخبار آخرین اخبار