Navigation Navigation

محتوا محتوا


بازسازی بیمارستان بهمن یزد با مشارکت کلینیک مغز و اعصاب و میراث فرهنگی یزد


بیمارستان بهمن در یزد به کمک کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و سازمان میراث فرهنگی استان یزد بازسازی شد.

به گزارش یزدامروز به نقل از یزد رسا، مهین ذوالفقاری، مدیر مرکز پیرامون بهسازی‌های صورت گرفته در این بیمارستان گفت: «از آن‌جا که میراث فرهنگی تاسیسات داخلی را مرمت نمی‌کند بهسازیِ این بخش‌ها از سوی کلینیک بهمن صورت گرفت. بهسازی پیکره‌ی فروهر در نما و مقاوم‌سازی‌های ضلع غربی ساختمان با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کلینیک بهمن، از سوی سازمان میراث فرهنگی انجام شد.»

به گفته‌ی ذوالفقاری، دیوارهای به سمت خیابان بازسازی شده و مقاوم‌سازی کل بنا با زه‌کشی صورت گرفته است. کلینیک مغز و اعصاب داخل بنا را نیز بهسازی کرده است. پیگیری برای انجام این کارها چهار سال به درازا  کشید و فرآیند بهسازی این بنا از امرداد ماه 1396 آغاز شده است و هم‌اکنون مراحل پایانی خود را طی می‌کند. بهسازی پشت‌بام بیمارستان، شست‌وشوی دیوارهای نما، بندکشی، بهسازی ضلع شرقی ساختمان، ساخت تالار همایش و ... از دیگر کارهای بهسازی این بنا بوده است.

بیمارستان بهمن در خیابان کاشانی یزد جای دارد. مجتمع بيمارستان بهمن از دهش بانيان خير و به سرپرستي و مديريت انجمن زرتشتيان ايراني بمبئي در دهه‌ي 1310 خورشيدي در شهر يزد ساخته، تجهيز و راه‌اندازي شد و به بهره برداري رسيد. اين مجتمع به عنوان نخستين و بزرگ‌ترين مجتمع جنوب شرق ايران به عنوان بيمارستان عمومي زنان و زايمان و بخش سوانح آغاز به کار کرد. این بیمارستان هم‌اکنون زیر نظر انجمن زرتشتیان تهران است.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار